stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 404324
  • 01 آذر 1400 - 19:08
0

رونمایی از کتاب خاک دامنگیر در بوانات

رونمایی از کتاب خاک دامنگیر در بوانات
فارس_ در ابتدای این مراسم حسین برزگر رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بوانات ضمن تشکر از حاضرین گفت: به افرادی که شجاعت حضور در میدان فرهنگی را دارند باید تبریک گفت.با توجه به هدف فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت از هنرمندان وفرهنگوران این اداره با فراهم نمودن حمایت های معنوی و حضور فرهنگ دوستان فرهنگ پرور چراغ حوزه فرهنگ وهنر روشن خواهد ماند. این اداره خانه و مامن هنرمندان و اصحاب فرهنگ است.
قلم | qalamna.ir :

مراسم رونمایی از کتاب خاک دامنگیر  « مجموعه ای از  آداب ، رسوم ،لهجه و گویش مزایجان» در حوزه فرهنگ عامه اثر حسین بهمنی از نویسندگان و پژوهشگران شهرستان بوانات باحضور مسئولین و جمع کثیری از فرهیختگان برگزار شد.

بدر روز دوشنبه اول آذرماه آخرین روز بیست ونهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات فرمانداری  شهرستان بوانات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین برزگر رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بوانات ضمن تشکر از حاضرین گفت: به افرادی که شجاعت حضور در میدان فرهنگی را دارند باید تبریک گفت.با توجه به هدف فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت از هنرمندان  وفرهنگوران این اداره با فراهم نمودن حمایت های  معنوی و حضور فرهنگ دوستان فرهنگ پرور چراغ حوزه فرهنگ وهنر  روشن خواهد ماند. این اداره خانه و مامن هنرمندان و اصحاب فرهنگ است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات  در ادامه ضمن برشمردن ویژگیهای کتاب خاک دامنگیر  گفت:یکی از فایده فرهنگ عامه همبستگی بین قومهاست برخی از آداب و سنن موجود در فرهنگ عامه ،صور خیالی است که شاعران در اشعار خود استفاده می کنند بسیاری از آنها برگرفته از همین آداب و سنن هستند. از دیگر اثرهای فرهنگ عامه ، پیوند نسل گذشته با نسل جدید است . همبستگی سیاسی و اجتماعی نیز یکی از ویژگیهای فرهنگ عامه است.

در پایان آقای بهمنی نویسنده کتاب ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند منان به خاطر انتخاب خاک دامنگیر به عنوان کتاب برتر فارس پژوهی ،از برگزار کنندگان مراسم رونمایی کتاب تشکر کردند

در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب ؛ لوح تقدیر و هدیه از طرف فرمانداری، آموزش و پرورش و فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بوانات به نویسنده کتاب اهداء گردید.

از کتابی نمادین با عنوان”زرافه‌ای که گردنش خیلی خیلی دراز بود و ۷ داستان دیگر”  که نویسنده آن جمعی از کودکان فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز بوانات بودند در محل فرمانداری این شهرستان با حضور محمودی فرماندار محترم شهرستان، برزگر ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسندگان کوچک رونمایی شد.

قابل ذکر است تصویرگری این کتاب توسط عضو ۸ساله مرکز خانم یسنا زارعی انجام پذیرفته است.

?اُو نَه(به قلم ارمین حسامپور)

?کلاغی که جیک جیک می‌کرد( به قلم مهرنوش رحمانپور)

?قورقوری از خود راضی(به قلم فاطمه لطیف)

?بازی خنده دار(به قلم علی حسامپور)

?کانگورو سبز تپلی(به قلم آیناز خدابنده)

?دوستی عنکبوت و کفشدوزک(به قلم ریحانه سادات هاشمی)

?مورچه پهلوان(به قلم سیدمرتضی هاشمی)

?زرافه‌ای که گردنش خیلی خیلی دراز بود(به قلم یسنا زارعی)

عناوین قصه‌های این کتاب هستند.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.