stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 404315
  • 01 آذر 1400 - 17:06
0

۵۱ درصد فوتی تصادفات در صحنه رخ می‌دهد

۵۱ درصد فوتی تصادفات در صحنه رخ می‌دهد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در رزمایش طرح ترافیکی زمستان ۱۴۰۰ که با حضور سازمان های مسئول در حوزه ترافیک در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار داشت: فصل زمستان فصل خاصی است که شرایطی ناپایدار ایجاد می کند به همین منظور طرح زمستانی با همکاری چند دستگاه در۲۱۳ هزار کیلومتر راه و ۱۱۲ گردنه در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی در مورد طرح ترافیکی زمستان ۱۴۰۰ توضیح داد: هدف از اجرای این طرح، تسهیل در عبور و مرور در معابر اصلی و فرعی، بازنگری برنامه های کاهش تصادفات، رسیدگی به تصادفات و همچنین کاهش جانباختگان است.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: براساس آمارها، ۵۱ درصد فوت شدگان در صحنه تصادفات، ۶ درصد در طول راه و ۴۴ درصد براثر تروما جان خود را از دست می‌دهند که برای کاهش آن ۵۱ درصد، باید به آموزش و توسعه فرهنگ به کاهش تصادفات پرداخت.

رییس پلیس راهور ناجا با ابراز خرسندی از کاهش آمار فوتی ها در سال ۹۹ نسبت به سال های قبل تصریح کرد: بر اساس گزارش ها در سال ۹۹ میزان مرگ و میر در اثر تصادفات جاده ای با ۱۶۰۰ نفر کاهش، ۶۱ هزار مرگ و میر را شاهد بودیم که در آمار جهانی وضعیت فوق العاده ای است.

سردار هادیانفر یادآور شد: در زمستان سال گذشته ۲۱۰۰ نفر جان باختند و ۲۶ هزار مجروح داشتیم که امیدواریم امسال تصادفات به حداقل برسد و به تاکید رهبری و تکلیف قانونی خود پرداخته باشیم.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.