stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 404298
  • 02 آذر 1400 - 7:54
1
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد:

وجود ۳۵۲ هزار مشترک بدمصرف در استان همدان| امسال قطعی گاز نداریم

وجود ۳۵۲ هزار مشترک بدمصرف در استان همدان| امسال قطعی گاز نداریم
همدان- قلمنا- مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: تعداد ۳۵۲ هزار مشترک بد مصرف گاز در استان همدان شناسایی شده که مصرف گاز آن ها بیش از حد مجاز است.
قلم | qalamna.ir :

  خبرنگار قلم از همدان، عبدالله فیاض در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان، تعداد ۳۱ شهر در ۱۰ شهرستان وجود دارد، مطرح کرد: صد رصد جمعیت شهری استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای استان همدان برابر یک هزار و ۷۴ مورد است که از این تعداد یک هزار و ۳۶ روستا از گاز بهره مند هستند، اظهار کرد: تعداد ۴ روستا نیز در دست اجرا و گازرسانی به تعداد یک روستا نیز در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در تشریح این موضوع گفت: در حال حاضر ۳۱ شهر و ‌هزار و ۳۶ روستای استان همدان گاز رسانی شده است، علاوه بر این ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان نیز از شبکه گازرسانی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مشترکین گاز طبیعی در استان طی هشت ماه سال گذشته حدود یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند، مطرح کرد: در سال ۱۳۹۹ برداشت گاز در استان، دو میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۵۱۰ متر مکعب و در سال ۱۳۹۸ یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۷۹۸ متر مکعب بود.

فیاض با اشاره به اینکه خطوط انتقال گاز موجود در استان همدان برابر ۹۶۱ کیلومتر است، ادامه داد: شبکه های تغذیه و توزیع گاز در استان برابر ۹ هزار و  ۶۷۰ کیلومتر و تعداد علمک های نصب شده در استان برابر ۳۲۴ هزار و ۲۸۸ مورد است.

وی در ادامه صحبت های خود تعداد مشترکین گاز طبیعی استان را ۶۶۳ هزار و ۸۶۱ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد مشترکین خانگی برابر ۵۹۵ هزار و ۱۴۸ مورد، تجاری و عمومی برابر ۴۴ هزار و ۶۰ مورد، تعداد مشترکین صنعتی، جز، عمده و کشاورزی برابر ۳ هزار و ۴۰۷ مورد، تعداد ۵ نیروگاه و ۴۸ جایگاه سی. ان. جی مشترکین گاز در استان همدان هستند.

فیاض با اشاره به اینکه بالغ بر۵۴۰ میلیون متر مکعب از گاز مصرفی همدان به مشترکین خانگی و تجاری تعلق دارد، گفت: همچنین ۴۴۵ هزار و ۵۸۵ مشترک شهری و ۲۱۸ هزار و ۲۷۶ مشترک روستایی در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در این راستا با اشاره به اینکه با بیان اینکه ۳۸ درصد مشترکان گاز طبیعی استان مشترک صنعتی و ۶۲  درصد نیز مشترک خانگی هستند، مطرح کرد: ۳۵۲ هزار مشترک بد مصرف در استان همدان گزارش شده که مصرف گاز آن ها بیش از حد مجاز است.

وی در این خصوص میزان مطالبات شرکت گاز استان از مشترکان گاز را بیش از ۲۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۷ درصد از مشترکان گاز استان شامل طرح بخشودگی قبض مشترکان کم مصرف شده‌اند که مبلغ گاز آن ها معادل ۷۶۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص وضعیت نیروگاه مفتح نیز تصریح کرد: مصرف گاز این نیروگاه طی ۸ ماه اخیر، ۷۵ درصد افزایش یافته؛ همچنین با توجه به افزایش تولید این نیروگاه برای جبران کمبود برق کشور، مصرف گاز نیروگاه از ۵۱۱ میلیون متر مکعب سال ۱۳۹۹ به ۸۹۲ میلیون متر مکعب در سال جاری افزایش یافته است.

فیاض با تاکید بر اینکه در سال جاری قطعی گاز نخواهیم داشت، گفت: در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده است و خط قرمز ما در این راستا مشترکین خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته متاسفانه ۱۳ تن در استان بر اثر حوادث گاز طبیعی جان خود را دست دادند، عنوان کرد: در سال جاری نیز تاکنون ۸ نفر در پی این موضوع جان خود را از دست داده اند.

فیاض در پایان به آمارهای مربوط به خسارت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۳۹ میلیون تومان و سال جاری نیز ۳۴۵ میلیون تومان به مشترکین گاز استان همدان، خسارت وارد شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.