stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 404029
  • 29 آبان 1400 - 23:33
2

آیین بزرگداشت ۲۹اُمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان برگزار شد

آیین بزرگداشت ۲۹اُمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان برگزار شد
همدان- قلمنا- با حضور بزرگان فرهیختگان و اندیشمندان و مسؤولان آیین بزرگداشت بیست نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، عاطفه زارعی در آیین بزرگداشت بیست نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان که امروز در محل مرکز مطالعات کتاب و کتابخوانی استان همدان در کتابخانه عمومی شهید مظاهری مریانج برگزار شد، با بیان اینکه کتابخوانی راهی برای کسب معرفت و مهملی برای ارتقا خود و جامعه است، اظهار کرد: کتابخوانی سرچشمه‌ لذت و واسطه‌ای برای کسب معنا و و دورازه‌ای است که پرسش‌های ارزشی و درونی را تبیین می‌کند و دستاوردی است که در تمام ادیان الهی تقدیس می‌شود.
وی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی مراکز اجتماعی و دانشی هستند که با ارائه خدمات کتاب محور، به توسعه کتاب و کتابخوانی می‌پردازند و به فرهنگ جامعه کمک می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در طی یک سالی که با شیوع کویید ۱۹ همراه بود، کتابخوانی تعطیل نشد و با تعریف سناریو دیگری خدمات در بستر فضای مجازی ادامه یافت و فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط کتابداران ترویج شد.
وی گفت: در یک سال گذشته ۷۵ درصد کتابخانه‌های عمومی استان به وای فای رایگان ویژه مجهز شدند و ۹ باب کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان‌های ملایر، رزن، بهار، تویسرکان، کبودراهنگ و یک باب پانسیون مطالعاتی با کمک بخش خصوصی در شهر همدان افتتاح شد.
زارعی تصریح کرد: نخستین جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب با همت استان همدان برگزار و ۷۹۴ اثر از ۱۹ استان از بین بیش از ۲ هزار اثر دریافت شده به مرحله نهایی داوری راه یافتند و در هفته کتاب سال جاری فراخوان دومین جشنواره دوست من کتاب منتشر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار فعالیت فرهنگی ثبت شده در کتابخانه‌های سراسر استان با توجه به ویژگی‌های بومی و با توجه به ذائقه مردم برگزار شده است، ادامه داد: شرکت و کسب رتبه در جشنواره ملی عشایر و روستاهای دوستدار کتاب و جشنواره آوای کتاب از افتخارات دیگر کتابخانه‌های عمومی استان همدان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه،با اشاره به اینکه محافل ادبی، قرآنی و جوانه‌ها در سطح استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ارائه میز مرجع مجازی همراه با خدمات رایگان در پایگاه‌های فارسی و لاتین، راه اندازی پیک کتاب، آخر هفته با کتاب در مکان های گردشگری تفریح گردشگری از دیگر خدمات کتابخانه‌های عمومی در دوران شیوع بیماری کرونا بوده است.
وی با بیان اینکه در هفته کتاب سال جاری بیش از یک هزار فعالیت فرهنگی انجام شده و در حال انجام شده است گفت: جشن پنجاه سالگی هفت کتابخانه عمومی در استان برگزار می‌شود؛ همچنین کاروان دوستی با کتاب در در بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ حضور یافت و در آینده این کاروان در تمام مناطق استان که فاقد کتابخانه هستند خدمات ارائه می‌دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.