stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 403992
  • 29 آبان 1400 - 16:03
1
شهردار اراک:

اجرای ۵۶۰ هکتار کمربند سبز و جوان‌سازی جنگل‌های شهر اراک اولویت شهرداری است

اجرای ۵۶۰ هکتار کمربند سبز و جوان‌سازی جنگل‌های شهر اراک اولویت شهرداری  است
مرکزی_ قلمنا_ شهردار اراک گفت: شهرداری اجرای ۵۶۰ هکتار کمربند سبز و جوان‌سازی جنگل‌های شهر اراک را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علیرضا کریمی در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به تلاش شهرداری اراک برای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: شهرداری اراک در طول سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای حل مشکل آلودگی هوا انجام داده که اجرای پروژه‌هایی مانند نوسازی حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس‌های شهری و گازسوز کردن آنها، پردیس خودرویی، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، پارکینگ های طبقاتی، مسیر دوچرخه سواری و همچنین مطالعات دقیق طرح BRT در اراک از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: فضای سبز و درختان ریه‌های تنفسی و اکسیژن ساز برای شهر به شمار می‌روند بنابراین مجموعه شهرداری اراک اجرای ۵۶۰ هکتار کمربند سبز و نیز جوان‌سازی جنگل‌های شهر اراک را در اولویت اقدامات و دستور کاری خود قرار داده است.

کریمی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود مسئله فرسودگی خودرویی در سیستم حمل و نقل است به طوری که ۱۱۲ تاکسی کاربراتوری در اراک از رده خارج شد و درحال حاضر ۳۶۴ تاکسی در اراک عمری بین ۶تا ۱۰ سال و ۴۸۲خودرو هم عمری بین ۳ تا ۵ سال دارند.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۷۶ تاکسی دوگانه‌سوز ، هزار و ۲۰۴ خودروی سواری در قالب تاکسی‌سرویس، ۸۸۱ خودروی تاکسی ویژه و همچنین ۱۵۳ خودروی ون در اراک مشغول خدمت به مردم هستند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: همچنین در این شهر ۱۶۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که نیمی از آن معادل ۸۰ دستگاه فعال است که باتوجه به هزینه خرید و بهسازی اتوبوس که رقمی بالا است می‌طلبد در این حوزه تمهیدات و اقدامات دولتی خوبی اتخاذ و عملیاتی شود.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.