stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 403954
  • 29 آبان 1400 - 13:00
1
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

نظارت دستگاه قضایی بر ساخت و سازهای غیرمجاز با ایجاد سامانه ماهواره ای سپاس در هرمزگان

نظارت دستگاه قضایی بر ساخت و سازهای غیرمجاز با ایجاد سامانه ماهواره ای سپاس در هرمزگان
هرمزگان/ قلمنا-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از انعقاد قرارداد با سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برای راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌ها (سپاس) به منظور جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان هرمزگان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

علی صالحی هدف از راه اندازی سامانه سنجش از دور سپاس در استان هرمزگان را استفاده از امکانات پیش بینی شده در این سامانه به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز و تصرف غیرمجاز در مناطق مختلف استان برشمرد.

وی در ادامه افزود: سامانه سنجش از دور سپاس، یک سامانه مکان محور است که می‌تواند با استفاده از نقشه‌ها و تصاویر دقیق ماهواره ای، مختصات ساخت و ساز‌های مجاز و غیر مجاز را به تفکیک مشخص نماید.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده در این سامانه، ضمن صرفه جویی در هزینه ها، دستگاه‌های متولی و دستگاه های نظارتی را برای پایش و شناسایی اقدامات مجرمانه و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و واکنش فوری جهت صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی به شکل قابل توجهی یاری خواهد کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: از مزایای این سامانه، وجود درگاهی واحد و بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی برای ثبت درخواست‌های مرتبط با املاک و ردیابی و پیگیری آنها، شناسایی گلوگاه‌های فساد و جلوگیری از زمین خواری و ارتقای دقت، سرعت و شفافیت در ارائه خدمات و پاسخ به استعلامات می‌باشد.

وی قابلیت دیگر سامانه سپاس را نظارت بر دستگاه‌های متولی و برخورد با ترک فعل‌های صورت گرفته برشمرد و اظهار داشت: اطلاعات سامانه سپاس هر سه روز یکبار بروزرسانی می شود و با پیگیری‌های انجام شده، ضمن تأمین بودجه و اعتبارات لازم، این سامانه تمام مناطق استان هرمزگان را پوشش خواهد داد.

علی صالحی همچنین از تشکیل کمیته ای تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور بررسی اطلاعات فنی و چگونگی اجرای این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد؛ راه اندازی این سامانه علاوه بر کاهش نیاز به نیروی انسانی و عملیات زمینی، در پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به هنگام بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه نیز بسیار مؤثر می باشد.

انتهای پیام /

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.