stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 403668
  • 27 آبان 1400 - 12:08
1

مقداد: آوارگان سوری به کشور بازگردند/ روابط اعراب با سوریه دیگر مخفی نیست

مقداد: آوارگان سوری به کشور بازگردند/ روابط اعراب با سوریه دیگر مخفی نیست

فیصل مقداد تاکید کرد، سوریه تلاش زیادی برای بازگشت آوارگان انجام می‌دهد و از آنها دعوت می‌کند بدون هیچ قید و شرطی به کشور خود بازگردند و نیازی به دعوت نامه ندارند چون وطن مال آنان است. وی به تامین تمام امکانات موجود با حمایت دوستان با هدف اینکه این بازگشت داوطلبانه و ایمن باشد، اشاره کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به خبرنگاران در کاخ کنفرانس‌ها در دمشق پس از پایان نشست گفت‌وگو درباره جنگ رسانه‌ای در سوریه در چارچوب برنامه نشست مشترک سوریه و روسیه، گفت که اقدامات اجباری یکجانبه مانع بازگشت آوارگان می‌شود و کشورهای غربی نمی‌خواهند آنان به میهن خود برگردند تا از آنها در اعمال فشارهای سیاسی بر سوریه سوء استفاده کنند.

مقداد در خصوص حرکت عرب‌ها به سمت سوریه توضیح داد که این تحرکات دیگر مخفی نیست و ما بقیه کشورهای عربی را تشویق می‌کنیم که به وظیفه خود در قبال سوریه که از طرف همه عرب‌ها مقابل تروریسم و ​​افراط گرایی مبارزه کرده است، عمل کنند.

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه برخی کشورها پس از ناکامی در تضعیف سوریه با توسل به تروریسم و ​​اقدام نظامی مانع هرگونه پیشرفت سیاسی شدند، گفت: هدف حملات مستقیم اشغالگران ترکیه و آمریکا و حمایت از گروه‌ها و شبه‌نظامیان مسلح تروریستی تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و عقب نشینی از دستاوردها و پیروزی‌هایی است که در جنگ علیه سوریه محقق شد.

مقداد گفت: تحمیل اراده دیگران به سوری‌ها را نمی‌پذیریم و امیدواریم کشورهای جهان در فراهم کردن شرایط داخلی از جمله پایان دادن به تروریسم و ​​اشغال خارجی برخی از مناطق و بسیج کردن همه امکانات جهت تحقق بازگشت امن و کریمانه و دواطلبانه آوارگان به وطن خود کمک کنند.

وزیر امور خارجه سوریه در خصوص گفت‌وگو با شبه نظامیان “قسد” _نیروهای سوریه دموکراتیک_ گفت: ما با همه مردم خود در حال گفت‌وگو هستیم و دلیل آن تحولات اخیر درعا و تحولات بسیار مثبت در دیرالزور است.

مقداد خاطرنشان کرد که مردم سوریه از قاچاق غیرقانونی نفت خود به خارج از سوریه تحت حمایت آمریکا و از طریق شبه نظامیان مسلح رنج می‌برند و آنها بهای این مواضع را خواهند پرداخت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.