stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 403521
  • 26 آبان 1400 - 15:38
1

سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان آغاز شد

سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان آغاز شد
همدان- قلمنا- سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان کار خود را آغاز کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان که روز گذشته در سالن اصلی مجتمع آوینی همدان برگزار شد، مطرح کرد: این دوره از جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر با تکیه بر گسترش اجراهای عمومی و ترویج فرهنگ غنی و مانای ایران اسلامی در قالب موضوعاتی همچون امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی برگزار می شود.

احمدرضا احسانی با تصریح بر اینکه استفاده از تجربیات پیشکسوتان، افزایش اجراهای عمومی، ترویج فرهنگ‌های غنی ایرانی اسلامی با محوریت امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی از مهم ترین اهداف برگزاری سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان است، گفت: در اسفندماه نیز جشنواره تئاتر کودک در همدان برگزار خواهد شدو

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد، گفت:در این دوره از جشنواره هفت اثر نمایشی در سالن‌های شهر همدان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برای حضور تماشاگران اجرا خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه با اجرای رویدادهای فرهنگی و پشتیبانی و حمایت های به عمل آمده در پی این هستیم که بتوانیم آن چه که شایسته و بایسته است در راستای فرهنگ ایران و استان فرهنگ دوست همدان در پیش بگیریم.

احسانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه تعداد ۲۰ اثر از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و کبودرآهنگ به دبیرخانه ارسال شد، عنوان کرد: از این تعداد، پس از بازبینی آثار توسط هیات انتخاب، هفت اثر برای اجرا به جشنواره سی‌وسوم راه یافت.

تاسیس موزه تئاتر همدان در دستور کار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان صحبت های خود مطرح کرد: تاسیس موزه تئاتر همدان را در دستور کار داریم، از سویی موزه چاپ در آذرماه افتتاح خواهد شد و موزه های دیگری چون موزه سینما، موزه مطبوعات، موزه موسیقی نیز ایجاد خواهد شد و موزه عروسک ها نیز به صورت استاندارد و در معرض دید درخواهد آمد.

در ادامه این آیین، محمدجواد کبودراهنگی؛ دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان به قرائت پیام  علی نصیریان به سی و سومین جشنواره تئاتر استان‌های کشور پرداخت.

سپهرغرب، نمایش‌های «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی از شهرستان همدان، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسین‌پور و کارگردانی مشترک بهرام حاج علی‌اکبری و سعید حسین‌پور از شهرستان ملایر، «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاوسی حسینی از همدان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند که از تاریخ ۲۶ آبان ماه تا ۲۸ آبان ماه به نمایش درخواهند آمد.

گفتنی است؛ نمایشگاه پوستر نمایش‌های اجرا شده گروه‌های نمایشی همدان همزمان با آیین افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان افتتاح شد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.