stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 403515
  • 26 آبان 1400 - 14:39
2

افزایش اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در اهواز ضروری است

افزایش اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در اهواز ضروری است
خوزستان - فرمانده انتظامی شهرستان اهواز با تاکید بر ضرورت افزایش اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان گفت: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اقداماتی از جمله نصب دوربین مدار بسته از سوی دستگاه ها و شهروندان اهوازی صورت گرفته اما همچنان باید در این بخش تلاش شود.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ محسن دالوند روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از رسانه‌های استان در محل فرماندهی انتظامی اهواز با بیان اینکه نمی‌توان به صورت کامل از وقوع جرم پیشگیری کرد اظهار داشت: اکنون امنیت پایداری در سطح این شهرستان برقرار است اما همچنان در برخی مناطق سرقت هایی انجام می شود که بعضاً ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان است.

وی با بیان اینکه برخی مدعی اند امنیت در سطح شهرستان اهواز وجود ندارد گفت: این افراد تلاش‌ نیروهای خدمتگذار را نادیده می‌گیرند. راه‌های پیشگیری از جرم مقوله‌های متعددی دارد که پیشگیری انتظامی اصلی‌ترین آن ها است؛ پیشگیری وضعی و پیشگیری کیفری نیز از دیگر مقوله‌های کاهش جرایم است.

فرمانده انتظامی اهواز گفت: شهروندان باید خود نیز در زمینه پیشگیری وضعی اقدام کنند؛ اگرچه این پیشگیری کاملا بازدارنده نیست اما این اقدامات عوامل تاخیری هستند که در کشف جرم به ما کمک می کنند.

وی با بیان اینکه در پیشگیری انتظامی و کیفری نیز همچنان باید تلاش شود چرا که امروز هزینه جرم بازدارنده نیست اظهار داشت: وجود سارقانی با ۱۵ فقره سابقه سرقت بیانگر این واقعیت است که این افراد متنبه نشده اند.

سرهنگ دالوند همچنن با تشریح عملکرد این نیرو در سطح شهرستان اهواز ادامه داد: در مدت ۲۰۰ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته افزایش جرایم در سطح شهرستان اهواز نداشته‌ایم ضمن اینکه در این مدت میزان کشفیات ۷۰ درصد افزایش داشته‌ است.

وی بیان کرد: همچنین وقوع جرایم خشن در سطح شهرستان اهواز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته و تعداد ۳۲۵ قبضه انواع اسلحه نیز در این مدت کشف شده است.

فرماندهی انتظامی اهواز گفت: برای مقابله با تیراندازی‌ در مجالس شادی و عزا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است برخی از طوایف در این زمینه همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته که کاهش تیراندازی در این شهرستان را به دنبال داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه کلانتری ها نیز استفاده از معتمدان پلیس به صورت محله محور در دستور کار نیروی انتظامی در شهرستان اهواز می باشد گفت: در راستای اجرای این طرح بزرگان هر منطقه شناسایی شده و خود در خصوص منطقه تصمیم‌گیری می‌ کنند. محور نیز خود بزرگان هستند و نیروی انتظامی در کنار آن‌ها است.

سرهنگ دالوند به استقبال خوب صورت گرفته از طرح نگهبان محله در چند منطقه اهواز اشاره کرد و افزود: از شهروندان اهوازی انتظار می رود در راستای اجرای این طرح با شرکت‌هایی که مسئولیت نگهبانی محله را برعهده دارند همکاری بیشتری داشته باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.