stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 403489
  • 26 آبان 1400 - 12:19
1
شهردار بندرعباس:

حاشیه نشینی و بافت فرسوده یکی از مشکلات شهر بندرعباس است

حاشیه نشینی و بافت فرسوده یکی از مشکلات شهر بندرعباس است
هرمزگان/قلمنا-شهردار بندرعباس گفت: شرایط در حوزه فعالیت شهرداری برای ورود سرمایه گذاران آماده و مهیا می باشد و سرمایه گذاران سراسر کشور می توانند شهر بندرعباس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.
قلم | qalamna.ir :

مهدی نوبانی در گفتگو ویدئو کنفرانسی با سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: بندرعباس موقعیت استراتژیک ویژه ای دارد و عنوان پایتخت تجاری و اقتصادی کشور را با خود به همراه دارد و شرکتها و صنایع بزرگی در غرب شهر فعال هستند، اما در بحث عوارض آلایندگی هنوز اتفاق خاصی برای شهر رخ نداده است.

وی تصریح کرد : مالیات ارزش افزوده بسیاری از شرکتهایی که در بندرعباس فعال هستند در تهران پرداخت میشود و خواست عمومی بر این است که این مساله با جدیت رسیدگی شود تا سهم شهرداری بندر عباس در این بخش مشخص و معین باشد.

شهردار بندرعباس یادآور شد: حاشیه نشینی و بافت فرسوده از دیگر مشکلات شهر بندرعباس است که نیاز به عزم ملی ،حرکت جهادی و تصمیم بزرگی دارد تا شرایط و محل زندگی مردم در بافت فرسوده تغییر کند و توسعه شهر رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.

دکتر سعید جلیلی در ادامه این گفتگو گفت : برگزاری جلسات و نشست های شهرداری ها و کلانشهر ها میتواند تعاملات مدیران شهری را تقویت نماید و نقاط ضعف و قوت شهرها را برجسته نشان دهد.

وی افزود: جلسات شهرداران کشور باعث هم افزایی و همفکری خواهد شد و قطعا نتایج آن به نفع شهر ها و مردم است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی توصیه کرد: جلسات پیرامون مسائل و مشکلات شهرها باید تخصصی برگزار شود و هر موضوع در جلسه خاصی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

وی افزود: جدا از مباحث سخت افزاری در شهرها، باید مدیریت شهری به سمت و سوی راهکارها، ایده ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برود و در حوزه های مختلف ورود نمایند.

دکتر جلیلی بر هوشمند سازی شهر ها و استفاده از فن آوریهای نوین در ساختار کالبدی شهر تاکید نمود و گفت: عمران و هزینه های عمرانی باید در مسیری باشد که به اشتغال کمک کند و این امر مستلزم تشکیل کارگروهای تخصصی و پژوهشی است و دستگاه‌ها باید در بحث عمران شهری همراه باشند تا اتفاقات بزرگی رقم بخورد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.