stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 403350
  • 25 آبان 1400 - 17:28
0
معاون دادستان همدان تاکید کرد:

ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی تصاویر هوایی در همدان

ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی تصاویر هوایی در همدان
همدان- قلمنا- معاون دادستان همدان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی تصاویر هوایی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و و برخورد با متخلفان این عرصه ضرورت دارد.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان؛ ظهر امروز سیدهادی مصطفوی در کارگروه عکس هوایی همدان، گفت: قرار است جلساتی بین این کارگروه با شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت ماهانه برگزار شود و پرونده های قضایی که برای تسریع در رسیدگی به آن، نیازمند تصاویر هوایی در حوزه هایی همچون تغییرکاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز است، در آنجا بررسی شود.
وی اظهار کرد: این مهم از آنجا که اطلاعات دقیقتر و جامعتری در اختیار قضات قرار می دهد هم در اتقان آراء دادگاه ها اثر مثبت دارد و هم زمینه ساز تسریع در رسیدگی به پرونده ها می شود.
معاون دادستان همدان با اشاره تغییر کاربری های زمین های زراعی و کشاورزی در سال های اخیر، افزود: تصمیم بر آن است تا جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری و دستگاه هایی که متولی تعیین کاربری اراضی هستند، نقشه های هوایی مربوطه را تهیه و همراه با پیشنهادات خود به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند.
مصطفوی تصریح کرد: بی تردید تصاویر هوایی برای اجرای هدفمند و صحیح سند آمایش سرزمین در سال های آتی با هدف حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربریها و ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز است.
وی عنوان کرد: بنابراین ضروری است تا شهرداری و نهادهای متولی به ویژه از سوی استانداری پیگیری های لازم برای تأمین اعتبارات به منظور تهیه تجهیزات را داشته باشند.

انتظار داریم تا پایان سال جاری نقشه های هوایی مربوط به مناطق حساس همدان از جمله دره مرادبیگ، عباس آباد و گنجنامه از سوی دستگاه های ذی صلاح تهیه شود

معاون دادستان همدان ادامه داد: انتظار داریم تا پایان سال جاری نقشه های هوایی مربوط به مناطق حساس همدان از جمله دره مرادبیگ، عباس آباد و گنجنامه از سوی دستگاه های ذی صلاح تهیه شود.
مصطفوی در پایان افزود: بی شک تهیه نقشه ها و تصاویر هوایی هم به دستگاه قضایی برای رسیدگی بهتر و مطلوبتر به پرونده های مربوط به تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی کمک می کند و هم سبب تشکیل بانک اطلاعاتی مناسبی در این حوزه می شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.