stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 403349
  • 25 آبان 1400 - 17:32
1
رییس مرکز مطالعات شورای شهر همدان:

کمیته‌های دائمی و موقت در مرکز مطالعات شورا تشکیل می‎ شود

کمیته‌های دائمی و موقت در مرکز مطالعات شورا تشکیل می‎ شود
همدان- قلمنا- رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته‌های دائمی و موقت در این مرکز علمی بنا به ضرورت، صورت گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سعید شهابی‌نیا در دومین جلسه هیأت امنای مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا به ارائه گزارشی از روند بازدید از مرکز مطالعات شهر تهران پرداخت.

وی در ادامه گفت: به‌منظور هم‌افزایی هر چه بیشتر امور شهری در این دوره از فعالیت این مرکز علمی، از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورا درخواست داشتیم تا نسبت به معرفی اعضای کمیته‌های تخصصی متناظر با کمیسیون های خود، اقدام کنند.

شهابی‌نیا با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته‌های دائمی و موقت در مرکز بنا به ضرورت مانند شکل‌گیری کمیته موقت چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرداری همدان صورت گرفته است؛ تهیه دستورالعمل نحوه فعالیت‌های مرکز و ساماندهی و تقویت پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز برای نشر به‌موقع و مناسب اخبار مرکز را از دیگر مباحث برنامه‌ریزی عملیاتی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، برشمرد.

گفتنی است در ادامه، اعضای هیأت امنای مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان بر شکل‌گیری سازوکار امور پژوهشی و نیازسنجی موضوعات با اخذ پیشنهادات مردم و به‌ویژه کارکنان شهرداری تاکید و مواردی را مطرح کردند.

این موارد شامل: ضروری دانستن کار پژوهشی و الزام شهرداری برای اجرای پیشنهادات و عملیاتی شدن موضوعات مطرح شده در کمیته‌های مرکز، بحث و گفت‌وگو بر مطالعه ادغام مراکز مطالعاتی شهرداری و مرکز پژوهش شورای شهر همدان به‌منظور جلوگیری از موازی‌کاری؛ اصلاح شیوه وصول موضوعات به مرکز با هدف حفظ هماهنگی و اجرای به‌موقع آن توسط شهرداری وضرورت مطالعه مصوبات قبلی مرکز توسط اعضای جدید کمیته‌های تخصصی؛ توجه به اجرایی بودن پژوهش‌ها و پیشنهادات مرکز، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و ضرورت جلب مشارکت مردمی برای ارائه پیشنهادات در راستای کمک به مدیریت‌شهری و ضرورت بررسی و تأیید پیوست‌های پروژه‌های مختلف شهرداری اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره بود.

هم چنین پیشنهاد شد تا نماینده‌ای از مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا در جلسات صحن به‌منظور ارائه نظرات مرکز پیش از تصمیم‌گیری حضور داشته باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.