stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 403329
  • 25 آبان 1400 - 16:00
0
با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات استان قزوین

پوستر پویش استانی کتابخوانی در فضای مجازی رونمایی شد

پوستر پویش استانی کتابخوانی در فضای مجازی رونمایی شد
قزوین -قلم- پوستر پویش استانی کتابخوانی در فضای مجازی با عنوان #جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم"روز سه شنبه با حضور هادی درزی رامندی مدیرعامل خانه مطبوعات استان در اداره ارشاد رونمایی شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین این مراسم،گفت: کتاب ماندگارترین رسانه در طول تاریخ بشر بوده و یک رسانه است و کتاب در طول تاریخ و تا به امروز نقش مهمی در انتقال دانش، اندیشه ها و تجارب بشری داشته است.

محمدحسین اسماعیلی ادامه داد: اگر چه امروز تکنولوژی در حوزه ارتباطات گسترش یافته ولی هیچگاه نمی توان جایگاه کتاب را نادیده گرفت و در فرهنگ ایرانی و اسلامی هم کتاب جایگاه ویژه ای دارد.

وی عنوان کرد: کتاب ماندگارترین عنصر فرهنگی بوده و می توان آن را شناسنامه هویت فرهنگی هر جامعه ای تلقی کرد که در معرفی جوامع و فرهنگ آنها نقش مهمی دارد و کتاب در تبادلات فرهنگی در سطح جهان اثربخش است.

اسماعیلی اعلام کرد: مبنای فرهیختگی فرهنگی و علمی هر جامعه را می توان بر اساس تعداد کتب منشر شده، نویسندگان و سرانه مطالعه در آن کشور در نظر گرفت و این امر شاخصی مهم و ارزشمند است.

وی تأکید کرد: کتاب فراگیرترین، موثرترین و بادوام ترین عنصر انتقال دانش و بینش بشری محسوب می شود بنابراین هیچ جایگزینی برای کتاب نمی شود در نظر گرفت  زیرا آنچه در کتاب منتشر می شود قابل وثوق و ماندگار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه با اشاره به وظایف دستگاه های فرهنگی و رسانه ها در ترویج کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این حوزه باید انجام دهیم آگاهی بخشی به مردم است و اینکه نقش تبلیغی و ترویجی در حوزه کتاب داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اقدام دیگر فرهنگ سازی است و باید کتاب های خوب را به مردم معرفی کنیم و فضای مجازی می تواند بستری برای توسعه و ترویج کتابخوانی فراهم کند.

اسماعیلی یادآور شد: رسانه ها می توانند در این زمینه اثرگذار باشند و چراغ راهی باشند در جامعه تا در مسیر توسعه کتابخوانی قدم برداریم و امیدواریم با هم افزایی بتوانیم اقدامات خوبی را در این حوزه داشته باشیم.

در پایان این مراسم از فعالان رسانه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.