stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 403321
  • 25 آبان 1400 - 23:39
1
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد:

۱۱۰۰ عنوان برنامه هفته بسیج در همدان برگزار می‌شود/ تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج

۱۱۰۰ عنوان برنامه هفته بسیج در همدان برگزار می‌شود/ تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج
همدان- قلمنا- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اعلام کرد: در هفته بسیج یک هزار و ۱۰۰ عنوان برنامه در بخش های مختلف توسط اقشار مختلف و پایگاه‌های مقاومت بسیج در همدان برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج با بیان اینکه در طول ماه‌های گذشته هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان ساخته شده است، عنوان کرد: بسیج متشکل از فرزندان همین مرز و بوم بود که دفاع مقدس را رقم زدند.

وی با بیان اینکه وقتی بیانیه گام دوم انقلاب را رهبری اعلام کردند بسیج در تلاش بود برنامه خود را در این بخش مشخص کند به همین‌ منظور نیز برنامه‌هایی را تدوین کرد که سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج از جمله این برنامه ها است، عنوان کرد:  این سند اصلی ترین ماموریت و وظایف ما است که در هفته بسیج پیگیری خواهد شد مطرح کرد: این سند در چهار محور خودسازی،جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی تدوین شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به اقدامات بسیج در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: در راستای این سند ۱۰ ساله برشی به صورت نقشه راه ۵ ساله آماده شده است که در آن خود سازی مدنظر است.

سردار مجیدی با بیان اینکه در این راستا تربیت ۸ میلیون نیروی بسیج جوان مومن انقلابی پای کار عازم محقق شود، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب نیروی بسیجی باید چهار ویژگی جوان، مومن، انقلابی و پای کار باشد بدین سان چنین بسیجیانی تربیت خواهند شد.

وی به تهاجمات فرهنگی اشاره کرد و افزود: بسیج تنها مال سپاه تنها نیست، تمام مسئولین استان و کشور باید همت کنند تا بسیج به این ماموریت‌ها دست یابد؛ چراکه هنگامی که این مجموعه پای کار می‌آید، دشمن نیز حساب کار دستش می‌آید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اجرای این سند را برای بسترسازی و در نهایت تحقق محله اسلامی تعریف و تدوین کرده ایم، گفت: هدف نهایی در تحقق آن، این است که مردم سالاری دینی را پای کار بیاوریم.

سردار مجیدی با تاکید بر این موضوع به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: روز شنبه، شنبه ۲۹ آبان ماه به نام «بسیج و اقتصاد مقاومتی» نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: روزهای بعدی این هفته نیز به ترتیب با عناوین «بسیج، علم و پژوهش»، «بسیج، عدالت و مبارزه با فساد»، «بسیج و عزت ملی و مرزبندی با دشمن»، «بسیج استقلال و آزادی»، «بسیج و سبک زندگی» و «بسیج و معنویت و اخلاق» نامگذاری شده است.
سردار مجیدی از دیگر برنامه های این هفته به دیدار با ائمه جمعه استان در ۱۰ شهرستان استان به عنوان بیعت با نمایندگان مقام معظم رهبری، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در ۴۰ گلزار، برگزاری میعاد حلقات صالحین، افتتاح ۱۷ پروژه‌ محرومیت‌زدایی و برپایی ۴۵ یادواره شهدا و آبروی محله در سطح استان اشاره کرد و افزود: دیدار با ۸۰ خانواده شهید، برگزاری ۱۷ مورد نمایشگاه عکس و کتاب، ۳۵ مورد مسابقه ورزشی، ۷۰ مراسم دعا، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پنج نقطه و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری ۲۰ مورد رزمایش ثامن و غیره از برنامه‌های دیگر این هفته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: برگزاری پنج کارگاه‌ تخصصی بسیج و مجامع عالی بسیج، برپایی ایستگاه‌های سلامت و ویزیت رایگان، برگزاری ۲۰ مورد اردوی جهادی و نشست حلقه‌های صالحین با موضوع بسیج و انقلابی‌گری با حضور ۲۵۰۰ حلقه نیز در این هفته برگزار و در پیش گرفته خواهند شد.

سردار مجیدی به برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری ۲۰ مورد همایش ترییتی بصیرتی، توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته‌ حمایتی در هفته بسیج و برگزاری نشست روشنگری در این هفته پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج یک هزار و ۱۰۰ عنوان برنامه در بخش های مختلف توسط اقشار مختلف و پایگاه‌های مقاومت بسیج در همدان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه ها توسط ۱۰ ناحیه مقاومت و ۲۰ قشر برگزار خواهد شد؛ هم چنین، رزمایش اقتدار بسیج در استان‌ها و به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

سردار مجیدی از برگزاری جشنواره دوسالانه کشوری «حبیب حرم» با حضور هنرمندان کشور نیز خبر داد و گفت: امیدوار است که بتوانیم نقش سردار همدانی را که در کنار حاج قاسم سلیمانی بودند را به خوبی نشان دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در هفته بسیج هم چنین، رزمایش امنیتی مشترک سپاه و ناجا برگزار خواهد شد، مطرح کرد: در این رزمایش که ۲۷ و ۲۸ آبان برگزار می‌شود قرار است توان رزم سپاه و ناجا در کنار نمایش داده شود.

وی در ادامه صحبت های خود به اقدامات قرارگاه پیشرفت و سازندگی اشاره کرد و در این راستا از به انجام رسیدن یک‎‌هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا، آورده سپاه برابر ۹۶ میلیارد تومان بوده است.

سردار مجیدی با بیان اینکه از دیگر اقدامات می توان به کمک‌های مردمی و بسیجیان و سپاه و تامین تعداد یک‌هزار و ۴۵۰ جهیزیه به ارزش ۲۴ میلیارد اشاره کرد، گفت: هم چنین در دوران شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۲۷۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۸۱ میلیارد تومان تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: هم چنین طی چند سال گذشته توانستیم در بحث زیرساخت‌های ورزشی برای بسیج، ۹ سالن ورزشی ۹ دی ساخته تا مورد استفاده  بسیجیان و آحاد مردم قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخش پایانی صحبت های خود به اقدامات سپاه در راستای بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در این راستا سپاه، برای حمل و نقل واکسن وارد کار شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.