stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 403128
  • 24 آبان 1400 - 20:08
1

صحن و سرای رضوی سیاه‌پوش عزای خواهر شد

صحن و سرای رضوی سیاه‌پوش عزای خواهر شد
خراسان رضوی- در آستانه دهم ربیع‌الثانی، صحن و سرای رضوی در سوگ رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)؛ خواهر بزرگوار علی بن موسی‌الرضا(ع) سیاه‌پوش شد.
قلم | qalamna.ir :

بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به مناسبت سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) با نصبکتیبه و پارچه مشکی سیاه‌پوش شده تا با دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) به این آستان مقدس مشرف می‌شوند، همنوا شود.

رئیس اداره روشنایی حرم مطهر رضوی در این رابطه گفت: کتیبه بزرگ پارچه‌ای مزین به عبارت «یا فاطمه معصومه(س)؛ گر رضا روی تو بیند یاد زهرا می‌کند» در بالای ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی نصب‌شده است.

مهدی حق‌طلب ادامه داد: نصب کتیبه و پارچه‌ مشکی نیز دور گلدسته‌، سقاخانه و همچنین صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی از اقداماتی است که توسط خادمان این اداره به این مناسبت انجام‌شده است.

پیش‌بینی تمامی تمهیدات لازم همچون تنظیف و ضدعفونی سطوح و تهیه اقلام مصرفی و بهداشتی برای آرامش خاطر زائران و مجاوران توسط معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی انجام‌شده است.

۳ چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن‌های «کوثر»، «غدیر» و «باغ رضوان» نیز به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) از ساعت ۱۵ تا ۲۲ با توزیع چای متبرک پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های وفات حضرت معصومه(س) در حرم مطهر رضوی

هم‌زمان با سالروز وفات کریمه اهل‌بیت(ع) حضرت معصومه(س) ویژه‌برنامه‌هایی به این مناسبت توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برای اجرا در حرم مطهر رضوی تدارک دیده‌شده است.

در شب وفات حضرت معصومه(س) مصادف با سه‌شنبه ۲۴ آبان ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

در این مراسم محمدرضا رحیمی عنبران به قرائت اشعاری آئینی پرداخته و حجت‌الاسلام حیدری کاشانی نیز به بیان شخصیت و سیره حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین در خصوص مقام رفیع ایشان به ایراد سخن می‌پردازد.

مداحی و مرثیه‌سرایی، ذکر مصیبت و همچنین قرائتدعای توسل از دیگر برنامه‌های این مراسم است که توسط مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) حاج محسن طاهری قرائت می‌شود.

در روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه هم‌زمان با سالروز وفات کریمه اهل‌بیت(س)، رواق امام خمینی(ره) میزبان زائران و عزادارانی خواهد بود که برای عرض تسلیت به بارگاه نورانی حرم علی بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شده‌اند. این مراسم از ساعت ۹ صبح با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، مرثیه‌سرایی و مداحی برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان و امام‌جمعه مشهد به ایراد سخن می‌پردازد.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.