stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 403051
  • 24 آبان 1400 - 13:20
0
معاون اول رئیس جمهور :

احداث سوله بحران وامکانات درمانی در استان هرمزگان لازم و ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد

احداث سوله بحران وامکانات درمانی در استان هرمزگان لازم و ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد
هرمزگان/قلمنا-معاون اول رئیس جمهور ضمن ابلاغ خداقوت از سوی آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجموعه تلاشگران برای کمک به زلزله زدگان در استان هرمزگان، اظهار داشت: با تاکید رئیس جمهور محترم، در حداقل زمان ممکن و با کمک مجموعه دولت تلاش خواهد شد که حتما خانه های آسیب دیده در زلزله استان هرمزگان، به سرعت بازسازی و ساخته شوند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد مخبر در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با تشکر و قدردانی از اقدامات، مدیریت خوب و حضور میدانی مهندس دوستی استاندار هرمزگان و مدیران استانی در مناطق زلزله زده، عنوان کرد: باید جمع بندی موارد در خصوص این زلزله به سرعت ارائه شود و در جلسه‌ای که با حضور همه مسئولان ذیربط در سطح کشور خواهیم داشت، در مورد همه این موارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تامین چادر برای اسکان مردم در مناطق آسیب دیده از زلزله و رسیدگی به مصدومان در بیمارستان‌ها به خوبی انجام شده است، ادامه داد: تامین فوری تغذیه و غذای گرم برای افرادی که خانه‌های آنها دچار آسیب شده نیز در اولویت باشد.

دکتر مخبر با تاکید بر اینکه ساخت و بازسازی منازل آسیب دیده باید به فوریت پیگیری شود، افزود: تهیه و تامین وسایل آسیب دیده خانه‌ها نیز انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به لزوم جبران خسارت های وارد شده در خصوص دام در روستاهای آسیب دیده از زلزله، تصریح کرد: بنیاد برکت با راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک به تامین اشتغال مردم در این مناطق کمک خواهد کرد.

دکتر مخبر، احداث سوله بحران برای استان هرمزگان را لازم و ضروری دانست و گفت: این موضوع مهم باید حتما مورد پیگیری قرار گیرد و همچنین راه‌اندازی پایگاه های امدادی در روستاها نیز در دستور کار باشد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آب و برق چهار روستای باقی مانده نیز سریعا طی امروز وصل و همچنین پل های آسیب دیده در زلزله به سرعت ساخته شود و علاوه بر آن نوسازی مدارس با کمک بنیاد برکت به سرعت تعمیر مدارس آسیب دیده را انجام دهد.

دکتر مخبر ضمن تشکر از صداوسیما برای اطلاع‌رسانی مناسب از لحظه نخست وقوع زلزله، بر لزوم پیگیری برقراری ارتباط اینترنت در روستاهای آسیب دیده از زلزله نیز تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور از کمک های سپاه و بسیج به مناطق زلزله زده تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت: افزایش امکانات درمانی و تعداد تخت های بیمارستانی در هرمزگان ضروری است که این مسئله باید با به کارگیری همه امکانات سریع تر حل شود.

دکتر مخبر از مردم خواست با توجه به امکان ادامه پس لرزه ها، برای حفظ ایمنی و سلامت خود از ورود به منازل تخریبی خودداری کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن ابلاغ خداقوت از سوی آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجموعه تلاشگران برای کمک به زلزله زدگان در استان هرمزگان، اظهار داشت: با تاکید رئیس جمهور محترم، در حداقل زمان ممکن و با کمک مجموعه دولت تلاش خواهد شد که حتما خانه های آسیب دیده در زلزله استان هرمزگان، به سرعت بازسازی و ساخته شوند.

شایان ذکر است؛ در این نشست مدیران و مسئولان مختلف شامل فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان، گزارش اقدامات مجموعه خود پس از وقوع زلزله در استان هرمزگان را ارائه کردند.

طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در این نشست، علاوه بر ارائه سریع و فوری خدمات و کالاهای امدادی به مناطق زلزله زده، دو بالگرد هلال احمر نیز به سیستم امداد رسانی اضافه شد و امداد رسانی به صورت هوایی و زمینی در حال انجام است و همچنین اسکان اضطراری زلزله زدگان بخش فین شهرستان بندرعباس امروز تکمیل خواهد شد و بسته های تغذیه نیز توزیع شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این نشست، عنوان کرد: در ساعت اولیه وقوع زلزله در معیت مهندس دوستی استاندار محترم هرمزگان، بازدید میدانی از مناطق زلزله زده صورت گرفت و اقدامات امدادی بلافاصله انجام شد و در ادامه بازسازی مناطق آسیب دیده در دستور کار است.

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور برای سفر فوری به هرمزگان و بازدید از مناطق زلزله زده و همچنین اقدامات و حضور مهندس دوستی استاندار هرمزگان از ساعت اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده و تلاش‌های سایر دستگاه‌ها و نهادها در این خصوص، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.