stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 402958
  • 24 آبان 1400 - 11:46
1

آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس برای کمک به زلزله‌زدگان هرمزگان

آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس برای کمک به زلزله‌زدگان هرمزگان
فارس_ عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از آمادگی این بنیاد برای امداد و اعزام گروه های کارشناسی و ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده در زمین لرزه های هرمزگان خبر داد و بیان داشت: این بنیاد در شرایط سخت و دشوار در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای رسیدن به شرایط پایدار و کاهش نگرانی های شهروندان و روستاییان در استان هرمزگان دریغ نخواهد کرد.
قلم | qalamna.ir :

زمانی با بیان اینکه از همان ساعت های نخستین وقوع دو زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در لافت و هرمزگان، بنیاد مسکن استان فارس در حالت آماده باش قرار گرفت افزود: کارشناسان بنیاد مسکن در استان فارس تجربه کار عملیاتی در سایر استان ها از جمله بوشهر، خوزستان و لرستان به عنوان استان معین از سالها قبل به دست آورده اند و نیروهای ارزیاب و کارشناس این بنیاد توان اعزام نیرو در کوتاهترین زمان ممکن را دارند.

مهندس زمانی به دستور استاندار فارس برای آمادگی نیروهای امدادی در این استان اشاره کرد و افزود: نشست های توجیهی عملیات و امداد در شرایط بحرانی با حضور معاونان و کارشناسان بنیاد مسکن تشکیل گردیده و علاوه بر نیروهای ارزیاب و کارشناسان بنیاد مسکن استان فارس ، مدیریت امور اجرایی و ماشین الات بنیاد مسکن فارس نیز آمادگی اعزام تجهیزات و نیروی فنی به استان هرمزگان را دارد.

بر اساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران دو زلزله نسبتا شدید با بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی، یکشنبه ۲۳ آبان ماه شهر فین در هرمزگان را لرزاند، این زمین لرزه ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین به وقوع پیوسته است. طول جغرافیایی این زمین لرزه ۵۶.۱۳، عرض جغرافیایی آن ۲۷.۵۶ و عمق زمین‌لرزه ۱۵ کیلومتر محاسبه شده است.

این زلزله در ۲۵ کیلومتری فین، ۴۲ کیلومتری قلعه قاضی (هرمزگان)، ۴۳ کیلومتری بندرعباس (هرمزگان) و ۳۱۷ کیلومتری کرمان رخ داده است.

همچنین زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین بار دیگر فین در استان هرمزگان را لرزاند. این در حالی است که یک دقیقه قبل از آن زمین لرزه‌ای با بزرگای ۶.۴ در همین منطقه از کشور رخ داده بود. این زمین لرزه نیز ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است. طول جغرافیایی این زمین لرزه ۵۶.۱۳ و عرض جغرافیایی آن ۲۷.۵۶ اعلام شده است. این زمین لرزه در فاصله ۲۴ کیلومتری فین (هرمزگان)، ‌ ۴۲ کیلومتری قلعه قاضی (هرمزگان) و ۴۳ کیلومتری بندرعباس (هرمزگان) رخ داد. کانون این زمین لرزه در فاصله ۴۳ کیلومتری بندرعباس و ۳۱۶ کیلومتری کرمان اعلام شد.

پس از وقوع این دو زلزله نسبتا شدید تاکنون ۱۸ پس لرزه دیگر به وقوع پیوسته است که بزرگی آنها بین ۲.۹ تا ۴.۵ در مقیاس امواج درونی بوده است.

به دنبال زمین لرزه رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

استاندار فارس نیز ضمن ابراز تاسف از وقوع زمین لرزه های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان از آماده باش کامل تیم های خدماتی و امدادی فارس برای کمک رسانی به این استان خبر داد.

محمد هادی ایمانیه اعلام کرد: در صورت اعلام نیاز از سوی هرمزگان تیم های امداد رسانی از فارس به این استان اعزام خواهند شد.

ایمانیه با اشاره به اینکه فارس به عنوان استان معین هرمزگان در نظر گرفته می شود، اعلام کرد: هم اکنون آمادگی کامل برای پشتیبانی از این استان در بحرانی که رخ داده وجود دارد.
استاندار فارس همچنین از آماده باش مراکز درمانی فارس برای پذیرش آسیب دیدگان احتمالی در حادثه اخیر هرمزگان خبر داد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در مراحل بعد بر اساس ارزیابی های انجام شده از خسارت ها، برنامه ریزی های لازم برای کمک به هرمزگان انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد این حادثه کمترین آسیب به جان هموطنان وارد شده باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.