stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 402659
  • 22 آبان 1400 - 18:08
2
معاون دادستان اعلام کرد:

تعقیب کیفری در انتظار عاملین تخریب ابناء و آثار تاریخی استان همدان

تعقیب کیفری در انتظار عاملین تخریب ابناء و آثار تاریخی استان همدان
همدان- قلمنا- معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان از تعقیب کیفری در انتظار عاملین تخریب ابناء و آثار تاریخی استان همدان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سید هادی مصطفوی امروز در جمع خبرنگاران مطرح کرد: در پی تخریب خانه دکتر شیری در خیابان جهان‌نما، تخریب خانه وکیل‌الرعیا، تخریب سنگ آسیاب کشف شده در دانشگاه بوعلی، پیگیری قصورها و ترک فعل‌های منتهی به تخریب آثار تاریخی همدان در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ ابناء تاریخی و ارزشی در استان، ادامه داد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تخریب زنجیره‌ای چندین بنا و اثر تاریخی واجد حفظ و مرمت در استان همدان بودیم که این مسائل موجب نگرانی و اعتراض مردم شریف همدان به خصوص اهالی هنر و فعالان فرهنگی گردیده است و تعقیب کیفری در انتظار خاطیان این امر خواهد بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان با تاکید بر این موضوع خاطر نشان کرد: آثار باستانی و بناهای تاریخی هرکشور پیشینه آن محسوب می‌گردد که دارای ارزش و اهمیت فراوانی است؛ امروزه حفظ این منابع تاریخی و پیشگیری از تخریب وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌گردد و هر فرد بنابر وظیفه شهروندی خود موظف در حفظ این ابناء تاریخی کوشا باشد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.