stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 402627
  • 22 آبان 1400 - 15:40
1
رئیس شورای شهر با اشاره به مشکلات شهری اهواز:

شهردار اهواز هم در این مانده که اولویت‌های شهر کدامند؟

شهردار اهواز هم در این مانده که اولویت‌های شهر کدامند؟
خوزستان - رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه یکی از مسائل شهرداری این است که منابع محدود اما حجم کار بدون محدودیت است، گفت: رفع مشکل آسفالت خیابان‌های شهر اهواز حداقل به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و اگر در این دوره تنها چاله‌های شهر و بخش‌هایی که حفاری شده را به سرانجام برسانیم، هنر است.
قلم | qalamna.ir :

سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و پیگیری نقاط مثبت و ایرادات قطعا می‌توانند در خدمت به مردم، بسیار کمک کنند و گره‌گشا باشند.

وی افزود: شورای ششم شهر اهواز به دنبال رفع ایرادات است. این شورا وکیل مدافع شهرداری یا جای دیگر نیست بلکه وکیل مدافع مردم است. شورا به دنبال ایجاد شفافیت در شهرداری است و قطعا از این طریق بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

محمودی با اشاره به مشکلات شهری اهواز، گفت: هدف ما این است که در کوتاه مدت شهر اهواز نظمی پیدا کند. اکنون شهردار اهواز هم در این مانده است که اولویت‌های شهر کدامند؟

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: در حال حاضر به هر چیزی دست می‌زنیم می‌بینیم اولویت شهر است. اولویت‌های شهر، نیاز اساسی مردم است که شامل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز، وضعیت فضای سبز، پار ها، آسفالت، پسماند و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام هستند.

وی افزود: ۵۰ درصد پارک‌های ساحلی بر اثر سیل از بین رفته‌اند که باید احیا شوند. علت اصلی وضعیت آسفالت و چاله‌های خیابان‌های اهواز، وقوع آبگرفتگی‌ها است. قطعا زمانی که در یک منطقه ۷۲ ساعت ماندآب داریم این مشکلات رخ می‌دهد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه همه خیابان‌های اهواز مشکل آسفالت دارند، عنوان کرد: یکی از مسائل شهرداری این است که منابع محدود اما حجم کار بدون محدودیت است؛ در حال حاضر رفع مشکل آسفالت خیابان‌های شهر اهواز حداقل به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. اکنون هزینه تامین قیر بسیار افزایش یافته است بنابراین اگر در این دوره تنها چاله‌های شهر و بخش‌هایی که حفاری شده را به سرانجام برسانیم، هنر است.

محمودی افزود: سال گذشته از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه تنها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محقق شده است که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از این رقم بابت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری هزینه شده است. در شش ماه نخست امسال نیز ۹۳۰ میلیارد تومان درآمد در شهرداری اهواز داشتیم که ۹۱۳ میلیارد تومان از این رقم بابت حقوق، دستمزد و بیمه پیمانکاران هزینه شده است و تنها ۱۷ میلیارد تومان باقی ماند. آیا می‌توان شهری که از نظر وسعت سومین کلان شهر کشور است را با ۱۷ میلیارد تومان اداره کرد؟

وی با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش درآمدزایی، گفت: امیدواریم با افزایش منابع مالی، شهر نفس بکشد تا سپس حوزه سرمایه‌گذاری باز شود و از این طریق، منابع تزریق شود و اتفاقاتی رقم بخورد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه باید مطالبات شهرداری‌ها پرداخت شود، گفت: خوزستان ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه آلایندگی طلب دارد که اگر نیمی از این مطالبات را پرداخت کنند، تحول بزرگی در خوزستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: منابع موجود نیز باید احیا شوند یعنی برای املاک شهرداری ارزش افزوده ایجاد شود تا از منابع موجود، درآمدزایی داشته باشیم و در این دوره، اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.

محمودی گفت: امروزه بیشترین اعتصابات در حوزه شهرداری‌ها است زیرا با قانون تجمیع عوارض، دست شهرداری‌ها بسته شد. در حال حاضر تنها شهرداری‌های کلان‌شهرها می‌توانند خود را اداره کنند اما اگر ارزش افزوده به شهرداریژهای کوچک نرسد، نمی‌توانند کاری کنند بنابراین باید دولت منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها تعریف کند تا توانمند شوند و این گونه دچار بحران‌ها نشوند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.