stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 402619
  • 22 آبان 1400 - 14:19
4

خوزستان، دومین استان پر مصرف کشور از فضای مجازی

خوزستان، دومین استان پر مصرف کشور از فضای مجازی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوزستان در میان استان‌های کشور، در استفاده پرمصرف از فضای مجازی رتبه دوم را دارد.
قلم | qalamna.ir :

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در محل این اداره کل با بیان اینکه اکنون شکل مطالعه تغییر کرده است افزود: اکنون بیشتر مطالعه‌ها در بستر فضای مجازی است و خوزستان از استان هایی است که در استفاده از این فضا جزو استان‌های سرآمد است.

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاعات موجود، میانگین سرانه مطالعه در کشور هشت دقیقه در ۲۴ ساعت است، گفت: متاسفانه اطلاعات دقیقی از سرانه مطالعه در خوزستان وجود ندارد و یا حداقل در اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان موجود نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: باید سرانه مطالعه خوزستان به صورت پژوهشی و تحقیقاتی مشخص شود تا بتوان برای آن برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

جوروند گفت: با وجود حوزه‌های علمیه فراوان و مراکز دانشگاهی و علمی موجود در خوزستان انتظار می‌رود که سرانه مطالعه در استان بالا باشد.

وی ادامه داد: هنوز در مورد اینکه آیا مطالعه در فضای مجازی و یا مطالعه قرآن و کتاب‌های ادعیه را باید در سرانه مطالعه لحاظ کرد یا خیر اختلاف نظر وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: امروزه با وجود منابع و اطلاعات مختلف ادبی و کتابخوانی در فضای مجازی، کمتر کسی به سراغ کتاب می رود.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی انجام شده است گفت: متاسفانه در بخش تولید محتوا نیز بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم تا کودکان و نوجوانان بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از محیطی امن دریافت کنند.

جوروند افزود: از جمله فضاهایی که در بخش کتاب و کتابخوانی در اهواز نیاز است بوستان کتاب است که به صورت خاص و ویژه به موضوع کتاب پرداخته شود.

حمایت از کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: تلاش داریم با تامین منابع مالی و یا برگزاری طرح‌های مختلف همچون طرح پاییزی برای فروش بیشتر کتاب، از کتابخانه‌ها حمایت کنیم.

وی افزود: مقرر شده برای پنج استان در سطح کشور از جمله خوزستان، مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی در بهمن صادر شود.

جوروند، همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در خوزستان گفت: همایش تجلیل از فعالان عرصه چاپ و نشر، همایش تجلیل از مروجان و باشگاه‌های کتابخوانی استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کرونا، رونمایی از کتاب پروانه‌ای در آتش با موضوع شهید دانش آموز علی لندی، خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استانی، برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه مرکزی اهواز و بازدید از کتابفروشی ها از جمله برنامه‌های این هفته در خوزستان است.

بیست و نهمین هفته کتاب و کتابخوانی در خوزستان همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود. شعار امسال هفته کتاب جای خالی را با کتاب خوب پر کنید است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.