stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 402569
  • 22 آبان 1400 - 12:10
1
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان خبر داد:

برگزاری جشن ۵۰ سالگی ۷ کتابخانه در سطح استان همدان

برگزاری جشن ۵۰ سالگی ۷ کتابخانه در سطح استان همدان
همدان- قلمنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از برگزاری برنامه یار 50 ساله در قالب جشن ۵۰ سالگی 7  کتابخانه در سطح استان همدان نیز خبر داد و گفت: این کتابخانه ها شامل کتابخانه های شهید مدنی(تویسرکان)، آزادی و شهید مظاهری(همدان)، شهید بهشتی(ملایر)، شهید اشرفی اصفهانی(کبودرآهنگ)، شهید باهنر(بهار) و شهید رجایی(اسدآباد) هستند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، عاطفه زارعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ آبانماه تا اول آذرماه، مطرح کرد: بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با شعار “جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم” در قالب ۱۱۵۰برنامه فرهنگی کتاب محور توسط ۱۱۸ کتابخانه عمومی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱۱۳ برنامه در سطح شهرستانی و مابقی در سطح استانی خواهد بود، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های شاخص راه اندازی “کاروان دوستی با کتاب” بود که در نخستین مقصد خود به روستاهای بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ رفت و با حضور گروه هنری عمو صفا به صورت داوطلبانه و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی مدیریت غرب کشور، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان همدان، جمعیت هلال احمر استان همدان و حمایت مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان برگزار شد و به کودکان کتاب اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان در ادامه به بیان برنامه های این هفته پرداخت و این برنامه ها را پنین تشریح کرد: رونمایی از پوستر هفته کتاب، افتتاح اولین سالن مطالعه عمومی مستقل با نام “آرمان” با مشارکت بخش خصوصی، رونمایی از کتاب “دوست من کتاب” با انتشارآثار برگزیده اولین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان، ویژه برنامه کتابخانه سیار یار مهربان در مکان های پر جمعیت و اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی در سطح شهرستان همدان، نقد و رونمایی کتاب دیوان اشعار یاور همدانی تالیف زنده یاد احمد نیک طلب، کلنگ زنی کتابخانه شهید مسعودی پور در شهر ملایر به متراژ ۲۶۰ متر و غیره از جمله برنامه در طول این هفته خواهند بود.

زارعی در ادامه این موضوع به کلنگ زنی ساخت کتابخانه جدید روستای اشترمل در شهرستان تویسرکان با همکاری بانک پاسارگاد به متراژ ۱۲۰ متر طی این هفته اشاره کرد و افزود: فراخوان اهدای کتاب با شعار ” حال خوش خواندن را هدیه دهیم” نیز در سطح استان به انجام خواهد رسید.

این مسئول از برگزاری برنامه یار ۵۰ ساله در قالب جشن ۵۰ سالگی ۷  کتابخانه در سطح استان همدان نیز خبر داد و گفت: این کتابخانه ها شامل کتابخانه های شهید مدنی(تویسرکان)، آزادی و شهید مظاهری(همدان)، شهید بهشتی(ملایر)، شهید اشرفی اصفهانی(کبودرآهنگ)، شهید باهنر(بهار) و شهید رجایی(اسدآباد) هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه راه اندازی wifi رایگان در کتابخانه های فاقد تجهیزات در استان همدان نیز در طول این هفته در پیش گرفته خواهد شد، از برگزاری نشست علمی “مشتری مداری در کتابخانه های عمومی” با همکاری استان سیستان و بلوجستان(ویژه کتابداران استانهای همدان و سیستان) در تاریخ ۲۹ آبانماه نیز سخن گفت.

وی با بیان اینکه در طول بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، عضوپذیری رایگان کتابخانه های عمومی استان همدان را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۵۹ دوره مسابقات کتابخوانی، برگزاری ۲۳ جلسه نقد و رونمایی، برگزاری نشست های کتابخوان در سطوح مدرسه ای، اختصاصی، تخصصی و کتابخانه ای، نمایش نامه خوانی در سطوح استانی و شهرستانی، برگزاری تعداد ۲۱ وبینار و کارگاه های آموزشی و غیره از دیگر برنامه ها در طول این هفته خواهند بود که در قالب ۱۱۱۳ برنامه به انجام خواهند رسید.

زارعی در ادامه صحبت های خود به لزوم توجه به دو مقوله مطالعه فرهنگی و مطالعه مهارتی در هم تاکید کرد  گفت: مطالعات فرهنگی ما ضعیف است و اثرات آن را می توان در موضوعات مختلف فرهنگی، سلامت، جامعه و غیره مشاهده کرد بدین سان بایستی روی این حوزه برنامه ریزی هایی صورت پذیرد.

۸۰ هزار عضو کتابخانه های عمومی همدان به ۳۵ هزارنفر رسید

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان ۳۵ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: ما نیز از شیوع ویروس کرونا مصون نبوده ایم، چراکه تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان در دوران پیش از کرونا بالغ بر ۸۰ هزار نفر بود.

زارعی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۴۱ منبع اطلاعاتی در استان همدان وجود دارد، تعداد کل کتابخانه های عمومی استان را برابر ۱۱۸ مورد در سطح شهری و روستایی اعلام کرد.

وی در پایان، با بیان این موضوع تصریح کرد: از این تعداد ۷۱ مورد شهری، ۴۶ مورد روستایی و یک مورد کتابخانه سیار است و طرح کتابخانه عشایری را نیز در دستور کار داریم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.