stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 402533
  • 22 آبان 1400 - 11:38
1

تاب‌آوری مردم به حداقل میزان خودش رسیده است

قلم | qalamna.ir :
معصومه آقاپور علیشاهی درباره این‌که امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باتوجه به وعده‌های داده شده از سوی دولتمردان همچنان به قوت خود باقی است، گفت: متاسفانه شرایط، شرایط خوبی نیست؛ مردم در تنگنا قرار گرفته‌اند، تاب‌آوری‌شان کم شده است و انتظار دارند که بسیار سریع نتایح را مشاهده کنند. 

ایلنا، این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شرایط موجود نشان می‌دهد کار بسیار سخت است، عنوان کرد: اعتقاد داشتم حتما در اداره کشور همان طور که آقای رئیسی فرمودند فراجناحی عمل شود و تخصص‌گرایی سرلوحه و شاخصه انتخاب افراد قرار گیرد و شاهد یک وحدت ملی باشیم. وحدت ملی که رأس آن مردم و دو ضلع دیگرش دولت و سیاست‌گذاری‌های صحیح باشد اما در عمل مشاهده می‌کنیم یک مقداری نسبت به این اهداف شکاف ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم برای تغییر شرایط دیر نشده است می‌توانیم از افراد نخبه، کارآمد و باتجربه استفاده کنیم تا هم گشایش‌های مهمی که مردم در انتظارش هستند اتفاق بیفتد و هم این‌که از تکرار مسیرهای اشتباه جلوگیری کنیم.

آقاپورعلیشاهی تاکید کرد: وقت زیادی باقی نمانده است و امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست چرا که تاب‌آوری مردم به حداقل خودش رسیده است و من به نوبه خودم از تک تک مردم ایران تشکر می‌کنم که پای همه آرمان‌های خودشان ایستادند و ایستادگی کردند و این وظیفه مسئولان است که روزی هزاران بار از آنان تشکر کنند. 

وی ادامه داد: تنها شنیدن حرف‌ها و گلایه‌های مردم کافی نیست، آنان عمل می‌خواهند خواستار گشایش هستند و در واقع یک راه امید و صعود می‌خواهند و به نظر می‌رسد برای این‌که این خواسته مردم تحقق پیدا کند و معضلات و مشکلات موجود حل شود همه باید در همه عرصه‌ها تلاش کنیم .

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی آن طور که باید یک تلاش همه‌جانبه مشاهده نمی‌شود در صورتی که باید دست به دست هم بدهیم تا ریشه‌های محکمی برای هم در مقابل طوفان‌های جهانی باشیم نه این‌که آسیب به یکدیگر برسانیم باید برای هم ریشه باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که امروز مشاهده می‌کنیم مجلس یازدهم که با شعار حل مشکلات معیشتی مردم روی کار آمد به جای پرداختن به حل معضلات و مشکلات اقتصادی به دنبال ممنوع کردن دوچرخه سواری زنان، طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی و طرح‌های از این دست است، چگونه باید برای دولت ریل‌گذاری کند تا بتواند مشکلات اقتصادی را از میان بردارد، اظهار داشت: یکی از کارهایی که در مجلس دهم از همان ابتدا انجام دادیم تدوین برنامه ششم توسعه بود و مطرح شد که تخصص‌گرایی باید حرف اول را بزند.

آقاپور علیشاهی یادآور شد: برنامه ششم تدوین، تصویب و ابلاغ شد؛ نمایندگان هم امروز می‌خواهند برنامه هفتم را تدوین کنند، پیشنهاد من این است که اصلاً برنامه هفتم را تدوین نکنند برنامه ششم را ۲ الی۳ را تمدید کنند و نیازی نیست کاری هم انجام دهند و فقط برنامه ششم توسعه را سرلوحه کار اقتصادی خودشان بگذارد و بر مراحل اجرایی و نظارت آن اقدام کنند و همین برای کشور کفایت می‌کند. 

وی تاکید کرد: معتقدم نمایندگان برنامه ششم اجرایی و ابزارهایش را فراهم و با دولت هم‌اندیشی کنند. ما در برنامه ششم توسعه رشد ۸ درصدی اقتصاد را پیش‌بینی کردیم و امروز حتی اگر نصف آن هم رخ دهد، مشکلات کشور حل و گره معضلات باز خواهد شد. 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.