stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 402518
  • 22 آبان 1400 - 11:08
0

تیم‌ملی مقابل عراق، صعود به جام جهانی را جشن می‌گیرد؟

تیم‌ملی مقابل عراق، صعود به جام جهانی را جشن می‌گیرد؟

با توجه به شروع خوب تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی و کسب ۱۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن، به احتمال بسیار زیاد شاگردان اسکوچیچ صعود زودهنگامی به جام جهانی قطر خواهند داشت.

قلم | qalamna.ir :

تیم ملی فوتبال ایران دور رفت انتخابی جام جهانی را با ۴ پیروزی و یک تساوی به پایان رساند و همراه با تیم ملی فوتبال عربستان بهترین عملکرد را در قاره آسیا به جای گذاشت.

کسب این تعداد امتیاز از دور رفت انتخابی جام جهانی، موجب برتری شاگردان اسکوچیچ در این مرحله شده و طبق آخرین پیش‌بینی‌های برخی سایت‌های خارجی که به بررسی شانس‌ صعود تیم‌ها می‌پردازند، یوزهای ایران صد درصد صعود به جام جهانی را تجربه خواهند کرد.

در حالی که ایران و کره جنوبی با ۱۳ و ۱۱ امتیاز صدرنشین و تیم دوم گروه A هستند، چهار تیم دیگر این گروه روی هم رفته فقط یک پیروزی کسب کرده‌اند! این اتفاق به این معنی است که هر دو تیم می‌توانند با کسب ۶ امتیاز دیگر و در هفته هفتم مسابقات، بلیت حضور در جام جهانی قطر را به دست آورند.

برای بررسی شانس صعود تیم ملی ایران به جام جهانی نگاهی به احتمالات مختلف این مسابقات در هفته‌های آینده خواهیم داشت:

در صورتی که تیم ملی بازی خود با سوریه، قعرنشین گروه را با پیروزی تمام کند و در هفته هفتم مسابقات، در تهران عراق را شکست دهد، ۱۹ امتیازی خواهد شد.

در صورت کسب این تعداد امتیاز، فقط لبنان می‌تواند صعود تیم ملی را به تعویق بیندازد چرا که طبق جدول، این تیم در حال حاضر هشت امتیاز با تیم ملی اختلاف دارد و باید در دو بازی آینده خود کره جنوبی و امارات را شکست دهد و هر نتیجه‌ای جز کسب ۶ امتیاز، ایران را به هدفش می‌رساند.

مابقی تیم‌ها به جز عراق – که یک بازی رو در رو با ایران دارد و در این تحلیل، فرض روی شکست خوردن این تیم قرار گرفته است – ۱۰ امتیاز یا بیشتر از تیم ملی عقب افتاده‌اند و حتی با کسب تمام امتیازهای ممکن، باز هم قادر به عقب انداختن صعود تیم ملی نمی‌شوند.

نتایج دیگر تیم حاضر در گروه یعنی کره جنوبی هم هیچ منافاتی با وضعیت ایران ندارد چرا که دو تیم از گروه صعود خواهند کرد و این تیم هم می تواند با کسب ۶ امتیاز از دو بازی پیش رو، همراه با ایران صعودش را قطعی کند.

در نتیجه در صورت پیروزی ایران مقابل سوریه و عراق و همینطور تساوی یا شکست لبنان در یکی از دو دیدار آینده خود مقابل کره جنوبی و امارات، صعود تیم ملی قطعی می‌شود.

با توجه به اوضاع و احوال تیم ملی، می توان تایید کرد که تیم ملی حتی در صورت از دست دادن امتیاز در یکی از دیدارهای خود مقابل سوریه یا عراق، باز هم شانس صعود به جام جهانی در هفته هشتم مقابل امارات و در تهران خواهد داشت و قصه صعود تیم ملی را باید تمام شده دانست.

برنامه بازی‌های باقی مانده تیم ملی در انتخابی جام جهانی به این شرح است:

هفته ششم (۲۵ آبان ۱۴۰۰)

سوریه – ایران

هفته هفتم (۷ بهمن ۱۴۰۰)

ایران – عراق

هفته هشتم (۱۲ بهمن ۱۴۰۰)

ایران – امارات

هفته نهم (۴ فروردین ۱۴۰۱)

کره جنوبی – ایران

هفته دهم (۹ فروردین ۱۴۰۱)

ایران – لبنان

جدول رده بندی گروه A انتخابی جام جهانی بعد از اتمام دور رفت و انجام ۵ بازی

۱ – ایران  ۱۳ امتیاز

۲ – کره جنوبی ۱۱ امتیاز

۳ – لبنان ۵ امتیاز

۴- عراق ۴ امتیاز

۵- امارات ۳ امتیاز

۶- سوریه ۲ امتیاز

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.