stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 402504
  • 22 آبان 1400 - 8:52
0
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان گلایه کرد؛

عدم تحقق شهرداری الکترونیک در شهرداری همدان

عدم تحقق شهرداری الکترونیک در شهرداری همدان
همدان- قلمنا- ئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: متأسفانه تاکنون تحقق شهرداری الکترونیک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مورد تأکید شورای شهر همدان به سرانجام نرسیده است.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم از همدان؛ اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا، گفت: عملکرد شش‌دوازدهم شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰ در سی‌وششمین صحن شورا مطرح شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

وی با بیان این موضوع ادامه داد: متأسفانه ایرادات اساسی به عملکرد شش‌دوازدهم شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰ وارد است که انتظار می‌رود این نواقص در ادامه روند امور شهری، اصلاح شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان ضمن ابراز گلایه مندی، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان علی‌رغم تأکیدات فراوان، هیچگونه پاسخ شفافی در زمینه روند اجرایی ۳۲ تبصره ذیل بودجه ۱۴۰۰ شهرداری همدان به شورای شهر تحویل نداده است.

به گفته کاوسی‌امید؛ عملکرد حوزه ایمنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نزدیک به صفر است و از سوی دیگر ردیف بودجه تعریف شده در ستاد به‌منظور پشتیانی حوزه ایمنی و تهیه امکانات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی محقق نشده است.

وی در ادامه گفت: بودجه پیشبینی شده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و از سوی دیگر اختصاص ردیف بودجه پشتیانی ستاد و همچنین در نظر گرفتن عوارض پروانه ساختمانی و ارزش افزوده به‌منظور پیشبرد پروژه‌های فناوری، محقق نشده بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین بیان کرد: بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه‌ نگهداری پل‌های عابرپیاده و زمین‌های ورزشی هم محقق نشده بود.

کاوسی‌امید با اشاره به اینکه امسال شهرداری همدان در حوزه جذب اوراق مشارکت اقدام خاصی نداشته است؛ افزود: حدود ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی تعریف شده بود که تاکنون محقق نشده است.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد شهرداری همدان در حوزه آموزش شهروندی شفاف نبود؛ ادامه داد: عملکرد اختصاص کمک‌های ماده ۱۶ به سازمانهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی؛ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و همچنین سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان هم ضعیف بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان اظهار کرد: ثبت درآمد ۸۰ میلیاردی فروش زمین در منطقه ۴ که قابلیت فروش ندارد، نیز از دیگر اشکالات عملکرد شش‌دوازدهم بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

کاوسی‌امید در ادامه با تأکید بر اینکه باید کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر برای همراهی با کمیسیون‌های تخصصی شورا، فعال شوند؛ از اعضای شورای شهر درخواست کرد: تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ سیاست‌های مورد نظر خود را در حوزه بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ به کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان اعلام کنند؛ زیرا باید پیش از تدوین بودجه مورد نظر، سیاست‌‎‌های اساسی تجمیع و در برنامه اجرایی شهرداری اعمال شود.

وی همچنین با بیان اینکه انتظار می‌رود شهروندان در زمینه اصلاح تعرفه، پیشنهادات خود را کمیسیون بودجه مطرح کنند؛ اعلام کرد: اشکالات تعرفه عوارض شهرداری همدان باید تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۰ از دیدگاه اعضای شورای شهر، احصا شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.