stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 402454
  • 21 آبان 1400 - 12:37
0

بازبینی سیاست نفتی اوپک پلاس در سال آینده

بازبینی سیاست نفتی اوپک پلاس در سال آینده
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: وزیر نفت عراق اعلام کرد: انتظار می رود کشورهای اوپک پلاس سیاست عرضه نفت خود را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بازبینی کنند. احسان عبدالجبار در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد اظهار کرد: این گروه تولیدکننده قصد دارد هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کرد و روند افزایش تولید را در سه ماهه نخست سال میلادی آینده بازبینی خواهد کرد. انتظار می رود این گروه سیاست تولید فعلی را در نشست ماه آینده وزیران بدون تغییر حفظ کند.
 

وی گفت: اوپک پلاس به تضمین عرضه باثبات نفت به بازارهای جهانی متمرکز شده و قیمت خاصی را هدف نگرفته است.اظهارات وزیر نفت عراق در حالی مطرح شده که تولید گروهی اوپک و متحدانش به دلیل مشکلاتی که برخی کشورها نظیر آنگولا و نیجریه برای تولید بالاتر داشته اند، کمتر از سقف توافق شده افزایش پیدا کرده است.
کشورهای مصرف کننده شامل آمریکا و هند از این گروه خواسته اند برای کنترل رشد قیمت ها که امسال حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده اند، نفت بیشتری عرضه کند.

جبار به خبرنگاران گفت: سیاست اوپک مربوط به بالا بردن قیمت ها نیست بلکه دستیابی به ثبات در عرضه انرژی است. هدف اوپک، جلوگیری از فروپاشی قیمت هاست. هیچ هدفی برای رسیدن به قیمت خاصی وجود ندارد.اوپک پلاس در حال احیای تولیدی است که سال گذشته در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران کووید ۱۹ محدود کرد. با این حال این گروه با اشاره به ریسکهایی که متوجه مصرف جهانی مانده است، رویکرد محتاطانه ای داشته و تولیدش را به شکل تدریجی افزایش می دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر نفت عراق گفت: عراق در نوامبر ۳.۲ میلیون بشکه در روز نفت از میادین تحت کنترل دولت مرکزی صادر می کند. این رقم در سه ماهه نخست سال آینده که تسهیل محدود اوپک پلاس ادامه پیدا می کند، به ۳.۴ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.