stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 402409
  • 21 آبان 1400 - 11:08
1

راز موفقیت بوکسور تاریخ‌ساز ایران از زبان مربی سازنده‌اش؛ ذهن برنده!

راز موفقیت بوکسور تاریخ‌ساز ایران از زبان مربی سازنده‌اش؛ ذهن برنده!

مربی سازنده دانیال شه‌بخش بوکسور تاریخ‌ساز ایران، دلیل موفقیت شاگردش را پشتکار و ذهن از پیش برنده دانست.

قلم | qalamna.ir :

تیم ملی بوکس ایران موفق شد با درخشش دانیال شه‌بخش، بوکسوری از مناطق محروم سیستان و بلوچستان، برای اولین‌بار طعم کسب مدال در تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان را بچشد. بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ایران که استعدادی کشف شده توسط محمود نهتانی (مربی تیم ملی) است، با کسب مدال برنز در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ صربستان تاریخ‌ساز شد.

در ادامه، گفت‌وگوی ایسنا با محمود نهتانی، مربی سازنده دانیال شه‌بخش را می‌خوانید.

* تنها ضعف ما کمبود بازی‌های تدارکاتی بود 

محمود نهتانی درباره سطح مسابقات جهانی بوکس و عملکرد تیم ملی ایران توضیح داد: ابتدا باید از آقای ثوری و استکی به دلیل پذیرش بنده در کادرفنی تشکر کنم، چرا که حضور یک ساله در اردوها باعث شد سطح فنی خودم نیز بالاتر برود. به نظر من تنها مشکلی که تیم ما داشت کمبود بازی‌های تدارکاتی بود. وقتی که در صربستان حضور داشتیم بازیکنان تیم‌های مختلف به قدری با یکدیگر اردوی تدارکاتی داشتند که بسیار صمیمانه با هم برخورد می‌کردند، چرا که بارها با یکدیگر دیدار کرده و مسابقه دوستانه داده بودند. مطمئن باشید اگر ما چند مسابقه تدارکاتی داشتیم نتیجه بسیار فوق‌العاده‌ای کسب می‌شد.

او افزود: البته مطمئن باشید که میثم قشلاقی مبارزه خود را نباخته بود و واقعاً داور وسط بوکس او را خراب کرد. شاهین موسوی نیز با آن نتیجه شکست نخورد، شریفی به نفر اول بوکس جهان باخت که از کوبا بود و اشکان رضایی هم مبارزه نزدیکی را به نمایش گذاشت. نمی‌خواهم وارد این صحبت‌ها شوم، اما تاکید می‌کنم که تنها مشکل ما کمبود بازی‌های تدارکاتی بود، هرچند که شانس طلای ما یعنی میثم قشلاقی را با ناداوری از رقابت‌ها حذف کردند.

راز موفقیت بوکسور تاریخ‌ساز ایران از زبان مربی سازنده‌اش؛ ذهن برنده!

* جو حاکم بر تیم ملی بی سابقه است

مربی تیم ملی بوکس ایران درباره شرایط روحی تیم نیز گفت: بنده سال ۸۹ و ۹۵ نیز به عنوان مربی به تیم ملی دعوت شدم و در سال ۸۷ هم به عنوان ورزشکار در اردو شرکت کردم، واقعاً این جوی که در تیم ملی حاکم بود را هیچ گاه ندیده بودم.

*دانیال پشتکار داشت و ذهن برنده

مربی سازنده دانیال شه‌بخش که از بچگی با او کار کرده است، در مورد نحوه کشف این بوکسور توضیح داد: ما طرح‌های استعدادیابی زیادی در استان داریم. سال ۹۱ استعدادیابی خوبی در استان داشتیم و حدود ۸ تا ۹ بوکسور که همگی از استعداد بالایی برخوردار بودند را کشف کردیم، اما هریک از این نفرات بنا بر دلایل مختلف از جمله درسی، مالی و … بوکس را کنار گذاشتند. از بین آن‌ها تنها دانیال از پشتکار خوبی برخوردار بود و همین امر باعث تاریخ سازی او در رقابت‌های جهانی شد. معتقدم دانیال راه طولانی برای موفقیت پیش رو دارد و مطمئن باشید در آینده نیز حرف‌های زیادی از او خواهید شنید.

نهتانی تاکید کرد: دانیال از بچگی به من می‌گفت که می‌خواهم قهرمان جهان و المپیک شوم. با وجود اینکه او از نظر مالی شرایط ضعیف تری نسبت به ۷ بوکسور دیگر داشت، اما پشتکار او ستودنی بود. پر قدرت و با انگیزه کار می‌کرد و همیشه می‌گفت سهمیه المپیک را می‌گیرم و در رقابت‌های جهانی و المپیک قهرمان خواهم شد. 

راز موفقیت بوکسور تاریخ‌ساز ایران از زبان مربی سازنده‌اش؛ ذهن برنده!

* زیرساخت کافی در سیستان و بلوچستان نداریم

مربی تیم ملی بوکس ایران تصریح کرد: باور کنید در سیستان و بلوچستان استعدادهای فوق‌العاده وجود دارد، از مسئولان خواهش می‌کنم به این استان با دید دیگری نگاه کنند. دانیال بوکس ایران و استان را به همه نشان داد. در کشور اثبات کرد سیستان و بلوچستان مهد استعداد است. تنها حامی مالی ما اداره کل ورزش استان است که البته نمی‌تواند همه نیاز ما را برطرف کند و مقصر هم نیست. از مسئولان کشور می‌خواهم در زیرساخت‌ها هر چند محدود به استان ما کمک کنند تا شاهد درخشش و بالارفتن پرچم ایران توسط جوانان این استان در میادین بین‌المللی باشیم.

* انگیزه دانیال ترغیبم می‌کرد

او در واکنش به این موضوع که چه چیزی باعث شد حتی از نظر مالی دانیال شه‌بخش را حمایت کند؟ توضیح داد: ما بچه محل بودیم، دانیال هم اکنون نیز بچه محل من است. درست است که سن کمی دارد، ولی همیشه خود را با بزرگ‌ترها مقایسه می‌کند و سعی دارد بزرگ شود. به خاطر اینکه شاگرد من است نمی‌گویم، او واقعاً انسان بزرگی است و نسبت به سن خود خیلی بیشتر می‌فهمد. شخصاً از دانیال چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و چیزهای زیادی هم به او آموخته‌ام. بنده سعی می‌کنم هم یاد بگیرم و هم بیاموزم. دانیال چون پشتکار زیادی داشت من را ترغیب می‌کرد تا هرچه در توان دارم برای او بگذارم، هر چند کم.

راز موفقیت بوکسور تاریخ‌ساز ایران از زبان مربی سازنده‌اش؛ ذهن برنده!
لحظه قطعی شدن مدال شه‌بخش

*استعدادهای زیادی در استان داریم

نهتانی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون نیز استعداد جوان دیگری مانند شه‌بخش دارد؟ توضیح داد: مصطفی ریگی یکی از خوب‌های ما است که در انتخابی تیم ملی هم نتیجه خوبی بدست آورده و اول شد، اما با صلاحدید علیرضا استکی سرمربی تیم ملی، تصمیم گرفتیم که او را در مسابقات جهانی به کار نگیریم تا خدایی ناکرده با باخت در این مسابقات از بوکس زده نشود که به نظرم تصمیم درستی بود.

*۵۰ میلیون پول بلیت دادیم

او گفت: از نظر من تنها مشکل استان سیستان و بلوچستان مسائل مالی است. ما همه مشکلات تیم ملی را یکجا داریم. بوکس استان خوب است، اما زیرساخت نداریم. تنها استان نزدیک به ما که بوکس خوبی دارد کرمان است، ما با آن‌ها ۷ تا ۸ ساعت راه داریم که این موضوع کار ما را سخت می‌کند. به عنوان مثال سال گذشته تا الان من و دانیال به تنهایی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان پول بلیت دادیم تا در اردوهای تیم ملی شرکت کنیم.

راز موفقیت بوکسور تاریخ‌ساز ایران از زبان مربی سازنده‌اش؛ ذهن برنده!

*سالن بوکس نداریم

نهتانی به عنوان یک مربی سازنده، درباره خواسته خود از مسئولان کشور نیز توضیح داد: فقط و فقط می‌خواهم مسئولان حامی مالی ورزش استان سیستان و بلوچستان باشند، واقعا اگر حامی داشته باشیم مطمئناً نتایجی که از سیستان و بلوچستان به دست می‌آید تاریخی خواهد بود. نه تنها در بوکس بلکه رشته‌هایی مانند دومیدانی، ووشو و … نیز در سیستان و بلوچستان استعدادهای زیادی دارند. از آقای عبدالصمد براهویی رئیس هیات خودمان نیز تشکر می‌کنم که یک سالن بوکس تخصصی در زاهدان برای بوکس استان تهیه کرده است. البته این سالن از پیش وجود داشت ولی تعمیر شده و امروز نیز افتتاح می‌شود.

*سیستان و بلوچستان مهد استعدادهای ناشکفته است

او در پایان صحبت‌های خود گفت: ما دو محله باقریان کریم آباد و شیرآباد در مناطق حاشیه‌ای زاهدان داریم که مهد بوکس است. مطمئن باشید اگر مسئولان یک سالن اختصاصی بوکس برای این محله‌ها فراهم کنند در سالیان آینده قهرمان جهان و المپیک با مدال طلا خواهیم داشت. به دلیل دور بودن این محله‌ها از زاهدان، بچه‌های آن‌ها نمی‌توانند به سالن اختصاصی ما بیایند که این موضوع کار را سخت می‌کند. امیدوارم مسئولان صدای بنده را شنیده و حامی ورزش استان سیستان و بلوچستان، مهد استعدادهای ناشکفته باشند. بار دیگر این موفقیت تاریخی شه‌بخش را به جامعه ورزش و ایران تبریک می‌گویم.

راز موفقیت بوکسور تاریخ‌ساز ایران از زبان مربی سازنده‌اش؛ ذهن برنده!

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.