stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 402364
  • 20 آبان 1400 - 23:03
0
فرماندار همدان خواستار شد:

اختصاص سهمیه معین آرد برای واحدهای نانوایی سنتی شهر همدان

اختصاص سهمیه معین آرد برای واحدهای نانوایی سنتی شهر همدان
همدان- قلمنا- فرماندار همدان تاکید کرد: اداره غله و سازمان صمت ضمن بررسی کارشناسی نسبت به پیش بینی اختصاص سهمیه آرد مشخص با قیمت معینی برای واحدهای نانوایی خانه پز شهری اقدام نماید.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، محمدعلی محمدی در کارگروه آرد و نان شهرستان همدان گفت: تعداد قابل توجهی نانوایی تحت عنوان سنتی و خانه پزی به ویژه در شهر جورقان فعال است که بدون هیچ سهمیه ای آرد مورد نیاز خود را به صورت قاچاق تهیه می کنند.

وی افزود: اداره غله و سازمان صمت ضمن بررسی کارشناسی نسبت به پیش بینی اختصاص سهمیه آرد مشخص با قیمت معینی برای واحدهای نانوایی خانه پز شهری اقدام نماید.

فرماندار همدان با اشاره به تعداد بالای نانوایی در سطح شهر همدان یادآورشد: کیفیت نان در همدان همواره مورد بحث بوده و این مهم در صورت فعالیت تعداد واحد نانوایی متناسب با جمعیت و ساعت کاری کامل با رتبه بندی و ایجاد بازار رقابتی محقق خواهد شد.

وی با بیان این موضوع یادآور شد: ترکیب گندم در سیلوها و کارخانه های تولیدی آرد را از جمله راهکارهای افزایش کیفیت آرد و نان عنوان کرد و خواستار توجه اداره غله و سازمان صمت به این موضوع شد.

محمدی مشکل قیمت تمام شده تولید آرد در کارخانه هایس تولیدی را از جمله مواردی دانست که سازمان صمت باید مورد بازنگری و حمایت قرار دهد و اضافه کرد  هزینه های نگهداری ماشین آلات، بسته بندی و تعرفه های آسیابانی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار همدان در ادامه تصریح کرد: استفاده از سبوس دامی، افزودنیهای غیر مجاز، کنجد، سبزیجات و دانه های غیربهداشتی تحت عناوین مختلف و با قیمت بالاتر ممنوع است و نظارت اتحادیه، مرکز بهداشت و سازمان صمت در این خصوص باید جدی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان نان سبوس دار صرفا باید از آرد کامل یا اضافه نمودن سبوس خوراکی در حین تهیه خمیر و طی فرایند تخمیر تهیه شود که متاسفانه گاهی مشاهده شده است واحد نانوایی با سو استفاده از عدم آگاهی مصرف کننده تحت عنوان نان سبوسدار بصورت مستقیم اقدام به پاشیدن سبوس به نان در حین طبخ می کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.