stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 402352
  • 20 آبان 1400 - 22:45
1
رئیس مرکز آمار ایران تاکید کرد:

ضرورت همکاری همدانی ها در طرح سرشماری نفوس و مسکن

ضرورت همکاری همدانی ها در طرح سرشماری نفوس و مسکن
همدان- قلمنا- رئیس مرکز آمار  ایران با تاکید بر اینکه بایستی در این مسیر همکاری مردم را داشته باشیم، اظهار کرد:برخی از خانواده ها به ویژه در منطقه یک و دو همدان همکاری مناسبی در اجرای این طرح نداشته اند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، رئیس مرکز آمار ایران امروز، در جلسه مشترک در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان که در سالن جلسات شورای دولت استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله آزمایش یک فرآیند مدرن‌سازی نظام آماری کشور هستیم که مهم ترین قسمت آن در شهرستان همدان واقع شده است.

جواد حسین زاده نیستانی با بیان این موضوع مطرح کرد: سعی شد تا فرایند سرشماری نفوس و مسکن را با فرآیند راحت و کم هزینه و با کیفیت به انجام برسانیم و در این مسیر، اینکه بزرگترین منطقه، شهرستان همدان است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی در این مسیر همکاری مردم را داشته باشیم، اظهار کرد: برای انجام این سرشماری، در مجموع پنج منطقه در کشور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سرشماری از ابتدای این ماه از شهرستان همدان آغاز شده و قرار بود تا ۲۰ آبان ماه باشد اما چند روزی تمدید شده تا آمار را ارتقا دهیم، اظهار کرد: برخی از خانواده ها به ویژه در منطقه یک و دو همدان همکاری مناسبی در اجرای این طرح نداشته اند.

حسین زاده نیستانی ادامه داد: لازم است این طرح، پوشش بیشتری داشته باشد و کسی در همدان از سرشماری جا نماند چراکه اهمیت آمار بسیار بالا بوده و در بودجه کشور، تمرکز در شاخص‌های کلان اقتصادی به خصوص شاخص رشد اقتصادی تاثیرگذار است.

رئیس مرکز آمار  ایران در پاسخ به درخواست، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان برای اعطا و اختصاص تبلت هایی برای دانش آموزان استان و با توجه به اعطای ۵۰۰ تبلت طی سال گذشته مطرح کرد: به هر استانی سعی کردیم تعدادی تبلت اختصاص دهیم،  هم اکنون نیز تعداد ۲۰ هزار تبلت از سرشماری قبلی باقی مانده بود و وقتی به سمت سرشماری مبنا رفتیم تبلت های باقی ماند که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شدند و اگر چیزی باقی مانده باشد، مجدد به همدان اختصاص خواهیم داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.