stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 402350
  • 20 آبان 1400 - 22:49
0
استاندار همدان خطاب به مدیران تاکید کرد:

ضرورت تسریع در فروش اموال مازاد دولتی در استان همدان

ضرورت تسریع در فروش اموال مازاد دولتی در استان همدان
همدان- قلمنا- استاندار همدان خواستار اهتمام ورزیدن دستگاه های اجرایی استان در خصوص فروش اموال مازاد دولتی شد و گفت: این موضوع باید در کوتاه ترین زمان به انجام برسد؛ اگر وارد این موضوع نشوید، سازمان خصوصی اقدام کرده و وجهی به استان تعلق نمی گیرد و در پایان سال نیز ما آن دستگاه را در کسری بودجه در نظر نمی‌گیریم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان،  علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در جلسه مشترک در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان که در سالن جلسات شورای دولت استانداری همدان برگزار شد، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای پیش روی مناسب طرح سرشماری در شهرستان همدان، مطرح کرد: در این شهرستان، تمام امکانات به کار گرفته شده و تقاضا داریم مهلت سرشماری به تعداد روزهای بیشتری تمدید شود تا بتوانیم آمارهای مربوطه را تکمیل نماییم.

وی با بیان اینکه تلاش ما ارائه آمار واقع از شهرستان همدان است، اظهار کرد: از مجموعه سپاه و نیروی انتظامی استان می‌خواهیم علاوه بر تامین امنیت در حوزه سرشماری، خانواده‌هایشان نیز همکاری لازم را داشته باشند تا آمار ناقص‌ها نباشد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی بایستی در این مسیر به نحو مناسب وارد کار شوند، گفت: خواستار تمدید یک هفته ای سرشماری در شهرستان همدان و تا تاریخ ۲۷ آبان ماه هستیم.

قاسمی فرزاد خواستار اهتمام ورزیدن دستگاه های اجرایی استان در خصوص فروش اموال مازاد دولتی شد و گفت: این موضوع باید در کوتاه ترین زمان به انجام برسد.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر وارد این موضوع نشوید، سازمان خصوصی اقدام کرده و وجهی به استان تعلق نمی گیرد، مطرح کرد: در پایان سال نیز ما آن دستگاه را در کسری بودجه در نظر نمی‌گیریم.

وی با اشاره به موضوع تهاتر نیز مطرح کرد: در این راستا نیز در استان همدان ظرفیت و فضای خوبی ایجاد شده و نیاز است که دستگاه های اجرایی از این موقعیت استفاده کنند.

قاسمی فرزاد از تدوین برنامه چهار ساله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با رویکرد توسعه برنامه اقتصادی خبر داد و افزود: در این سند، تقویت حوزه های اقتصادی و شفاف دیده شدن آن ها مدنظر قرار گرفته است.

استاندار همدان در ادامه صحبت های خود به موضوع ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و گفت: این موضوع باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی بایستی توجه ویژه ای بر روی ساختار و زیرساخت های شهرک‌های صنعتی داشته باشد، به ویژه در زمینه مبل و منبت ملایر که ظاهراً مغفول مانده است.

انتصاب دهیاران مدنظر قرار گیرد

فرهاد فرزانه نیز در ادامه از فرمانداران در شهرستان های همدان خواست تا تلاششان را بر کاهش روند تصادفات جاده ای در پیش بگیرند، گفت: متاسفانه آمار تصادفات در یکی از شهرستان های ما بالا شد و همین موضوع میانگین استان را خراب کرد بدین سان فرمانداران بایستی جلسه ای را در این راستا طی هفته آینده برگزار کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: هم چنین بایستی موضوع انتصاب دهیاران نیز مدنظر قرار گیرد چراکه اگر دهیاران ما منتصب نشوند، اشکالاتی ایجاد خواهد شد.

** امکان فروش ۷۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد در  استان همدان

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با تاکید بر لزوم همکاری مردم در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان مطرح کرد: یک‌هزار نفر در همدان کار سرشماری را انجام می‌دهند و ۵۰۰ هزار پیامک نیز برای مردم شهرستان همدان ارسال شد تا بتوانیم سطح همکاری ها را ارتقا بخشیم.

سیداسکندر صیدایی با بیان اینکه امیدوارم تابلو و تصویر همدان با همکاری مردم در سرشماری نفوس و مسکن به درستی به تصویر کشیده شود، بر ضرورت اجرای مناسب طرح سرشماری در شهرستان همدان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل مدیران با وزارتخانه‌ها در جذب بودجه پروژه‌های استانی و ملی گفت: مدیران همت کنند و پروژه‌های جدید مجوز ماده ۲۳ را بگیرید تا دارای اعتبار شوند که اخیرا مجوز فاضلاب فامنین صادر شد.

صیدایی ادامه داد: دولت به دنبال رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ است و در این زمینه، قرار بر شفاف سازی و حذف ردیف های اعتباری غیرضروری است بدین سان بایستی بتوانیم به نحو مناسبی وارد کار شویم.

وی با اشاره به اینکه پروژه های ملی مان نیازمند تعامل مناسب مدیران استان همدان در وزارتخانه ها و قرارگیری آن ها در برنامه بوجه ای سال آینده است، ادامه داد: در سیاست های دولت، فروش اموال مازاد بسیار مورد تاکید است و استان همدان تاپایان اسفند عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان با بیان این موضوع تصریح کرد: حال نیز نگاه این است که می‌توان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از فروش اموال داشت و نیازها را رفع کرد اما این مسیر نیازمند نیازمند همکاری مدیران استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی استان بسیار بالا است، اما بخشی از آن فعلیت پیدا کرده است؛ گفت: در حوزه گلخانه و انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی وجود دارد که باید بیشتر به این حوزه ها توجه شود.

صیدایی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری، بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار برای پشتیبانی از هفته پژوهش به دانشگاه بوعلی اختصاص می‌یابد تا در این راستا، برنامه‌های درخوری اجرا شود و این بودجه سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیون تومان بود.

زمان تبلیغات سرشماری، بسیار محدود بود

فرماندار شهرستان همدان نیز با توجه به کم بودن میزان مشارکت مردم در منطقه جنوبی شهر همدان در اجرای طرح سرشماری نیز بیان کرد: از تمام امکانات برای روند مناسب سرشماری کمک گرفته شده است، حتی در فروشگاه های زنجیره ای نیز سعی شد تا این اطلاع رسانی را در پیش بگیریم اما اما نکته قابل توجه ضعیف بودن تبلیغات است و مردم آنچنان اطلاعی از این موضوع ندارند.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه زمان برای تبلیغات نیز بسیار محدود بود، تصریح کرد: با تمدید مدت زمان بیشتر هدف سرشماری در شهرستان محقق خواهد شد.

۲۵ درصد از اعتبارات قانون متوازن به استان همدان ابلاغ شده است

سیدمهدی وفایی در تشریح آخرین وضعیت بودجه استان همدان مطرح کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای آخرین رقم ابلاغی ۵۳۰ میلیارد تومان به استان بوده که از این میزان ۲۸۶ میلیارد تومان تخصیص یافته که معادل تقریبا ۵۳.۷۸ درصد است.

ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان با اشاره به ردیف‌های متفرقه و موضوع ماده ۸۰ زندان و ماده ۲۸ دامپزشکی که ۵۸ درصد تخصیص داشتند، اظهار کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۹، ۲۱ میلیارد تومان بوده که به طور کامل محقق شده است، متاسفانه رقمی در خصوص درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی به استان ابلاغ نشده است.

وی با تاکید به اینکه مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان ۶۳۸  میلیارد تومان بوده که ۵۶.۵۲ درصد تخصیص یافته است، اظهار کرد: در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌‌ای استان ۵۰۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم که اعتبار تخصیصی مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز حدود ۴۰۴ میلیارد تومان است که میزان تحقق آن نیز حدود ۷۲ درصد است.

وی با اشاره به اعتبار مصوب طرح های استانی ویژه مصوب قانون نیز تصریح کرد: اعتبارت ویژه پیوست قانون ۹۰ میلیارد تومان بوده که ۶۹.۵درصد تخصیص داده شد و اعتبارات قانون متوازن استفاده از امکانات کشور ۲۹۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی داشت که ۲۵ درصد از اعتبارات قانون متوازن به استان همدان ابلاغ شده است.

ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان در ادامه این موضوع با اشاره به سفر آقای نوبخت؛ معاون رئیس جمهور پیشین مطرح کرد: در آن زمان، چند ردیف داشتیم که از رقم ۷۸ میلیارد تومان ابلاغ شده به استان ۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است و توزیع انجام شد.

وفایی با بیان اینکه دو مورد ۵ میلیارد تومان و یک مورد ۳ میلیارد تومان نیز ابلاغ شده که صد درصد تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع، یک هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان در راستای تملک دارایی های سرمایه ای ابلاغی به استان همدان بوده است که ۶۴۶ میلیارد تومان آن یعنی ۵۴.۲۶ درصد آن را تاکنون دریافت کرده ایم.

ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان در ادامه این جلسه به ارائه گزارش عملکرد  ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ دستگاه های اجرایی در قالب سند راهبردی و برنامه عملیاتی سه ساله استان پرداخت و افزود: طبق این سند قرار شد تا سالانه ۱۹ هزار و ۷۰۰ شغل در استان ایجاد شود که در این راستا در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان ۱۰ هزار و ۹۴۸ شغل شده است.

وی ادامه داد: تعهد ما برای این بازه زمانی ۹ هزار و ۸۵۰ شغل بوده که با ۱۱۱ درصد تحقق به اهداف خود رسیدیم که فنی‌وحرفه‌ای با ۲۶۱، راه و شهرسازی با ۱۴۸ درصد و حمل و نقل و راهداری با ۱۴۲ درصد بیشترین تحقق اهداف را داشتند.

ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان با بیان این موضوع تصریح کرد: کمترین درصد میزان عملکرد مربوط به سازمان زندان ها و آموزش و پرورش به ترتیب ۱۵ و ۱۹ درصد بوده است.

در بخش پایانی این جلسه، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز از برگزاری رزمایش امنیتی مشترک سپاه با ناجا طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه خبر داد و گفت: در سطح کشور ۱۵ استان برای برگزاری این رزمایش مشخص شده است.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه این رزمایش دو بخش دارد و قسمتی از آن به دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد، گفت: دستگاه‌ها ضمن خودمراقبتی، پشتیبانی از رزمایش نیز داشته باشند تا با قوت بیشتری کار انجام شود.

که در این راستا، استاندار همدان در پایان حمایت انجام رزمایش امنیتی مشارکتی سپاه و ناجا را مورد تاکید قرار داد.

شایان ذکر است؛ در خلال این جلسه فرماندار شهرستان ملایر به ایراد نقطه نظراتی پرداخت و با گله از عدم همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان سخن گفت.

قدرت الله ولدی در این راستا به مشکلاتی در منطقه ویژه اقتصادی سامن، شهرک حاجی آباد ملایر، مسکن ملی و غیره نیز اشاره کرد و گفت: این موارد، مشکلات بسیاری دارد که متاسفانه شاهد همکاری مناسبی از سوی دستگاه های مربوطه در این راستا به ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نبوده ایم.

که در این راستا، استاندار همدان مطرح کرد: باید جلسه‌ای مشترک بین فرماندار ملایر و راه و شهرسازی استان همدان برگزار و مباحث جدا بررسی تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از کتابی در قالب ارزیابی دستگاه های اجرایی استان همدان رونمایی شد. در این کتاب ۶۵ دستگاه اجرایی استان در محور شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه بندی شده اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.