stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 402279
  • 20 آبان 1400 - 12:03
2

آنها پیر نمی‌شوند!

آنها پیر نمی‌شوند!

آمار و ارقام نشان می‌دهد دیگر نیازی نیست مثل دهه‌های قبل وقتی بازیکنان محبوب‌مان ۳۰سالگی را رد می‌کنند، نگران و غصه‌دار تمام‌شدن فوتبال‌شان باشیم. عمر فوتبال بازیکنان این رشته ورزشی با پیشرفت علم پزشکی و بدنسازی و تغذیه بالا رفته است.»

قلم | qalamna.ir :

روزنامه همشهری نوشت: «عمر فوتبال بازیکنان این رشته ورزشی با پیشرفت علم پزشکی و بدنسازی و تغذیه بالا رفته است. دیگر اسطوره‌ای مثل میشل پلاتینی در ۳۲سالگی و زیدان در ۳۴سالگی مجبور به خداحافظی از فوتبال نیست. همین حالا سه ‌ابرستاره فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو (۳۶‌سال)، مسی (۳۴‌سال) و زلاتان (۴۰‌سال) هنوز در بالاترین سطح بازی می‌کنند.

جدا از بازیکنانی مثل کیه‌لینی، تیاگو سیلوا، لوکا مودریچ و خیلی‌های دیگر بازیکنان سن‌بالا در گلزنی هم موفق ظاهر می‌شوند. مثل دوران قدیم نیست که مهاجمان هر چه سن‌شان بالاتر می‌رفت، پست‌شان را در زمین مسابقه به عقب‌تر می‌بردند. به‌ طور مثال رود گولیت اواخر فوتبالش را در پست مدافع آخر گذراند یا لوتار ماتئوس که آخرها به عقب‌ترین نقطه زمین کوچ کرده بود یا ستاره‌هایی مثل ژاوی و اینیستا در سنی مجبور شدند به آسیا بروند که هم‌اکنون ستاره‌هایی در آن سن و سال همین حالای آنها در حال درخشیدن هستند.

در این فصل مهاجمان سن‌بالا از همتایان جوان خود بیشتر گل زده‌اند. کریم بنزما و لواندوفسکی پایین‌تر از ۳۴سال سن دارند و این همه گل می‌زنند اما گلزنان مسن‌تر از آنها هم هستند. به‌ طور مثال ادین ژکو که یکی دو فصل زوری در رم ماند و دلش می‌خواست زودتر از این تیم جدا شود، در ۳۵سالگی به تیمی جدید با سبکی متفاوت مهاجرت کرده و توانسته در خط حمله اینتر در این فصل سری‌ آ، هفت ‌گل به ثمر برساند. یا لوییس سوارس ۳۴ساله که بعد از دور انداخته‌شدن توسط بارسلونا در تیم جدیدش با سبکی جدید در دو فصل اخیر برای آقای گلی تلاش کرده. مهاجم اروگوئه‌ای در این فصل لالیگا هفت گل برای آتلتیکومادرید زده. جیمی واردی ۳۴‌ساله هم که عادت دارد به تیم‌های بزرگ انگلیس گل بزند، همچنان تمام‌نشدنی به‌ نظر می‌رسد. او هم مثل سوارس و ژکو هفت گل زده در لیگ داخلی دارد. در رتبه‌های پایین‌تر جدول گلزنان سن‌بالا نام‌هایی مثل دیمیتری پایت (۳۴‌سال)، رادامل فالکائو (۳۵‌سال)، کریستیانو رونالدو (۳۶‌سال)، ایاگو آسپاس (۳۴‌سال)، اولیویه ژیرو (۳۵‌سال) و پدرو (۳۴‌سال) دیده می‌شوند. زلاتان به‌ دلیل آسیب‌دیدگی نتوانسته نامش را در این فهرست ثبت کند و مسی هم هنوز در تیم جدیدش پاری‌سن‌ژرمن جا نیفتاده و در لیگ فرانسه موفق به گلزنی نشده.

مورد فالکائو از همه جالب‌تر است. مهاجم کلمبیایی که خیلی‌ها گمان می‌بردند از فوتبال خداحافظی کرده، در بازگشت به لالیگا به تیمی رفته که هرگز مدعی پیروزی در هیچ مسابقه‌ای نبوده. با این‌حال او توانسته در ۳۴سالگی برای تیم رایووایکانو پنج بار در لیگ گل بزند. فالکائو این پنج گل را تنها در ۳۳۳دقیقه حضور در زمین به ثبت رسانده. دو گل از این پنج گل در پیروزی یک بر صفر مقابل بارسلونا و باخت دو بر یک مقابل رئال مادرید به ثمر رسیده.

رونالدوی چهار گله در لیگ برتر، در لیگ قهرمانان موفق شده پنج گل در چهار مسابقه برای منچستریونایتد بزند. رونالدو بیش از نیمی از گل‌های ملی‌اش را در ۳۰ سالگی به بعد برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده و توانسته از رکورد گل‌های ملی علی دایی عبور کند. او در بازی فردا مقابل ایرلند باز هم این فرصت را دارد که فاصله‌اش را با دایی بیشتر کند. همین آمار و ارقام نشان می‌دهد دیگر نیازی نیست مثل دهه‌های قبل وقتی بازیکنان محبوب‌مان ۳۰سالگی را رد می‌کنند، نگران و غصه‌دار تمام‌شدن فوتبال‌شان باشیم.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.