stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 402184
  • 19 آبان 1400 - 23:39
1

قوه قضاییه: قاسم‌زاده با قرار وثیقه آزاد است

قلم | qalamna.ir :
این خبر پس از آن اعلام شد که احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی را منتشر کرد که او و برخی دیگر از ورزشکاران را کنار قاسم‌زاده نشان می‌داد. عابدزاده در یکی از تازه‌ترین استوری‌های خود در اینستاگرام عکسی از یک محفل خصوصی را منتشر کرده است. در این عکس او و حسن یزدانی، قهرمان تیم ملی کشتی ایران، به همراه چند نفر دیگر کنار بیژن قاسم‌زاده دیده می‌شوند.  انتشار این عکس واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشت. 
برخی کاربران به «هم‌سفره» شدن قهرمانان ورزشی ایران با قاضی فیلترکننده تلگرام انتقاد کردند و برخی دیگر از اینکه قاسم‌زاده با وجود صدور حکم ۱۰ سال زندان همچنان آزاد است، ابراز تعجب کردند. نام بیژن قاسم‌زاده سنگرودی در اردیبهشت ۱۳۹۷ سر زبان‌ها افتاد؛ مدتی پس از آنکه مقامات زمزمه‌هایی مبنی بر مسدود کردن تلگرام سر دادند، او حکم فیلتر کردن این پیام‌رسان در ایران را صادر کرد. 

 به دنبال فیلتر شدن تلگرام در ایران، کسب‌وکارهای آنلاین و نوپا بسیار خسارت دیدند و برخی از آن‌ها به‌کلی از بین رفتند؛ به طوری‌ که انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی ایران اعلام کرد با فیلتر شدن تلگرام، بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از بین رفته است. حدود سه سال پس از این ماجرا، بیژن قاسم‌زاده سنگرودی در پرونده مربوط به «فساد اقتصادی اکبر طبری» به ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این خبر را ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه، روز ۱۳ مهر در یک نشست خبری، تایید کرد. به گفته او، اتهام قاسم‌زاده «تاثیر دادن نفوذ اشخاص دولتی در اقدام‌ها و تصمیم‌های قضایی» و «دریافت رشوه میلیاردی» بوده است. حالا با گذشت حدود یک‌ ماه از اعلام این خبر، شواهد حاکی از آن است که حکم زندان قاسم‌زاده اجرا نشده و او همچنان آزاد است و عکسی که احمدرضا عابدزاده از یک محفل خصوصی منتشر کرده است، این موضوع را اثبات می‌کند. با وجود این، قوه‌قضاییه اعلام کرده است که این بازپرس محکوم به زندان با قرار وثیقه آزاد است.  خبرگزاری میزان، دیوان‌عالی کشور این پرونده را برای رفع نقص به شعبه صادرکننده بازگردانده و مراحل دادرسی پرونده او در جریان است. بر اساس این گزارش، این متهم طبق قانون تا اعلام نهایی نتیجه دادرسی با قرار وثیقه آزاد شده است. 
برخورد دوگانه با محکومان سیاسی و مسوولان زندانی موضوعی است که کنشگران و فعالان مدنی بارها به آن اعتراض کرده‌اند. پیش‌تر از آزادی اسفندیار رحیم‌مشایی، حمید بقایی، مهدی هاشمی، حسین فریدون و … با وجود احکام زندان، هم انتقاد شده بود. هم‌زمان با انتشار عکس قاسم‌زاده، علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری، در توییتر نوشت: «قطعا ‎قوه قضاییه درباره اینکه چرا ‎بیژن قاسم‌زاده، قاضی فاسد، به جای زندان سر سفره رنگین نشسته است باید پاسخ دهد. دردآورتر این است که از افشای آن مفاسد و رفتارهای ضدمردمی نه در او و نه در هم‌نشینانش ذره‌ای سرافکندگی دیده نمی‌شود. این یعنی ‎فساد دیگر برای خیلی‌ها ضدارزش نیست.»
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.