stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 402150
  • 19 آبان 1400 - 17:04
1

شناسایی مزرعه استخراج رمز ارز با ۲۳۹ دستگاه در بیرجند

شناسایی مزرعه استخراج رمز ارز با ۲۳۹ دستگاه در بیرجند
قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان اخباری را مبنی بر ایجاد مزرعه استخراج رمز ارز در شهرک صنعتی بیرجند دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و با همکاری اداره برق از کارخانه متروکه در شهرک صنعتی شهرستان بیرجند بازدید کردند که تعداد ۲۳۹ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی اظهار داشت: عزم پلیس در برخورد با مفسدان اقتصادی و افرادی که به هر نحو فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی می‌کنند، جدی است و بدون مماشات با آنان برخورد خواهد شد.

دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌ کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.