stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 402009
  • 19 آبان 1400 - 1:33
0

کلاهبرداری از ۳۰ شهروند با پرداخت بیعانه

کلاهبرداری از ۳۰ شهروند با پرداخت بیعانه
فارس_ رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی که با درج آگهی دروغین در یکی از سایت‌های آگهی محور از ۳۰ نفر از هموطنان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش خودرو (نیسان و کامیون یخچال دار) در یکی از سایت‎های آگهی محور و کلاهبرداری از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.
وی ادامه داد: مالباختگان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های آگهی محور با یک آگهی تحت عنوان خودرو زیر قیمت بازار برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ اندکی وجه به عنوان بیعانه از آنان درخواست و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی تماس آن‌ها نبوده است.
رئیس پلیس فتا استان گفت: با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شد.
سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم در ۴ استان دیگر مبلغ ۷ میلیارد ریال از ۳۰ نفر از هموطنان کلاهبرداری کرده است، افزود: فرد دستگیر شده در صحبت‌های خود بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.
این مقام سایبری با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند، گفت: شهروندان در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.