stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 401962
  • 18 آبان 1400 - 17:05
2

سردار رحیمی: شرارت در تهران ۴۵ درصد کاهش یافت

سردار رحیمی: شرارت در تهران ۴۵ درصد کاهش یافت
قلم | qalamna.ir :

 سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه اجرای طرح رعد و اقتدار به خبرنگاران گفت: در این باره به یک هزار و ۲۶۳ واحد صنفی تذکر دادیم و ۶۲ واحد هم که محل شرارت اوباش بودند، پلمب شد و ۱۱۱ واحد هم اخطار پلمب گرفتند.

وی اضافه کرد: ٢ طرح رعد و اقتدار توسط پلیس پیشگیری و امنیت عمومی پایتخت اجرا و ۲۶۰ حکم قضایی اجرا و ۶۰۳ سارق نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۰ کالای مسروقه مردم و ۱۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در این طرح‌ها از سارقان کشف شده است.

وی ادامه داد: ۳۲ باند سرقت منهدم و بیش از ۱۵ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اموال مردمی از مخفیگاه سارقان کشف شد.

رحیمی با اشاره به دستگیری ۲۹ نفر از محکومان فراری که متواری بودند، گفت: ۱۰ هزار مواد محترقه و ۶۱ قبضه سلاح سرد نیز در این ۲ طرح کشف شد.

وی با بیان اینکه در این ۲ طرح بیش از ۶۱ محل و پاتوق سارقان از لوث وجود متهمان پاکسازی شد، افزود: ۲۵ مرکز مال‌خرها شناسایی و ۱۶ نفر از اوباش که علاوه بر سرقت اقدام به اوباش‌گری می‌کردند نیز دستگیر شدند.

به گفته رییس پلیس تهران ۸۲ پاتوق فروش‌مواد مخدر و ۲۴ اوباش‌گر نیز توسط کلانتری های سطح پایتخت دستگیر شدند.

رحیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی تهران، بیان کرد: ۳۹۸ نفر از کسانی که در سطوح مختلف اقدام به اوباش‌گری و مزاحمت نوامیس می‌کردند و در پاتوق‌هایشان در امر خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

وی افزود: ۲۶ قبضه انواع سلاح جنگی، بیش از ۱۰ هزار فشنگ جنگی، ۵۰ قبضه سلاح سرد، ۱۰ دستگاه موتور سیکلت سنگین و سبک که مورد استفاده اوباش‌گران قرار داشت، توسط ماموران پلیس امنیت کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به مختومه شدن ۱۷۸ پرونده که متهمانش در امر شرارت، درگیری، عربده کشی، قدرت نمایی، ضرب و جرح، قمار، جعل، خرید و فروش سلاح غیر مجاز و مشروبات الکلی دست داشتند، اظهار کرد: یکی از خط قرمزهای پلیس برای تردد و پاتوق کردن توسط اوباش برخی از صنوف هستند که باشگاه‌ها و قهوه خانه‌ها از نقاط برجسته اینگونه مراکز هستند.

پاکسازی ۱۱۶ محله و بوستان تردد اوباش

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پاکسازی ۱۱۶ محله و بوستان و محل‌هایی که مورد تردد اوباش بودند، گفت: محله‌هایی از قبیل تهرانسر، اشرفی اصفهانی، تهرانپارس، خاک‌سفید، نارمک، بی سیم، افسریه، مشیریه، فلاح، جوادیه، خانی آباد و یاخچی آباد از لوث وجود اوباش پاکسازی شدند.

۶۱ قمارخانه در تهران تعطیل شد

رحیمی با اشاره به احضار ادمین‌ها و مجرمان مجازی که اقدام به فعالیت مجرمانه و قمار در این فضا می‌کردند، اظهار کرد: ۸۹ تارنما مسدود و پنج پرونده که مربوط به شهرستان‌های دیگر بود، به آن‌ها ارسال شد.

وی با تاکید بر پلمب ۶۱ قمارخانه از ابتدای امسال، گفت: ۱۴۰ تارنمایی که مربوط به شرط بندی و قمار بوده هم مسدود و گردانندگان آنها نیز دستگیر شدند.

گام نخست افزایش روزانه ساعت طرح ترافیک اجرا شد

رییس پلیس تهران در واکنش به تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت، گفت: نظرات خود را در شورای ترافیک تهران اعلام کردیم و افزایش روزانه ساعت ترافیک در گام اول اجرا شد و تا حدودی تاثیر گذار بود.

سردار رحیمی اضافه کرد: اما میخواهیم اجرای این طرح در بازه زمانی ۶ و نیم تا هفت بعد از ظهر را پیگیری کنیم چرا که در حال حاضر و در ساعت پایانی، ترافیک برای شهروندان آزار دهنده شده است.

وی افزود: در خصوص طرح شبانه نظر کارشناسی دادیم و منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رحیمی خطاب به دور دور کنندگان شبانه گفت: با دور دور کنندگان برخورد خواهیم کرد و خودروهایشان با توجه به هماهنگی که بین دستگاه قضایی و پلیس صورت گرفته به مدت طولانی توقیف خواهد شد و اگر تکرار شود با خودشان هم برخورد قانونی سخت‌تری می شود.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.