stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 401939
  • 18 آبان 1400 - 14:55
3
همزمان با سراسر کشور؛

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان برگزار شد

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان برگزار شد
همدان- قلمنا- بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان با تجلیل از خیرین مدرسه ساز و همزمان با سراسر کشور در ارتباط زنده تصویری با معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، این آیین عصر دوشنبه، هفدهم آبانماه با حضور معاون سیاسی استاندار همدان در سالن شهدای استانداری به صورت همزمان با سراسر کشور و در ارتباط تصویری زنده با «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این آیین مطرح کرد: خیرین مدرسه ساز به دور از هرگونه گرایش سیاسی و به پیشرفت و آرامش کودکان این مرزو بوم فکر می کنند.

فاطمه مهاجرانی با اشاره به اینکه جنس خیرین از نوع خدمت و انسانیت است، بیان کرد: این انسان های والا در کنار کمک به ساخت مدرسه بنای اعتماد را بخ وجود آورده اند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته ۱۳۵ هزار کلاس درس با حمایت خیرین ساخته شده است، افزود: در سال گذشته و با وجود تمامی مشکلات و شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان از طرف خیرین به امر مدرسه سازی اختصاص داده شده است.

ساخت هنرستان در شهرک های صنعتی به جدیت دنبال شود

در ادامه، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز با اشاره به ساختن هنرستان ها، عنوان کرد: مهارت آموزی می بایستی در کشور نهادینه شود که این موضوع در  آینده تاثیرات مناسبی را خواهد داشت.

ناصر قفلی ادامه داد: تعداد تحصیل کرده های بیکار بیشتر از کسانی است که تحصیلات ندارند و این موضوع جای تامل دارد.

وی بیان کرد: در ساخت مدارس می بایست مشارکت جمعی را ایجاد کرد و همچنین ساخت هنرستان در شهرک های صنعتی را به جدیت دنبال کرد.

۳۱ درصد کل مدارس استان همدان با همت و سرمایه گذاری خیرین ساخته‌ شده است

در این آیین که به صورت همزمان در استان های کشور برگزار می شد؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه گذشت و ایثار خیرین مدرسه ساز بسیار ارزشمند و کار نیک آن‌ها نور امید را برای آیندگان کشور فروزان نگه داشته است، عنوان کرد: عملکرد و بیان مخلصانه خیرین مدرسه ساز دلنشین است و موجب نهادینه کردن فرهنگ انفاق و احسان در جامعه می‌شود.

مصطفی آزادبخت با تصریح بر اینکه خیرین مدرسه ساز با اخلاص، کارهای خداپسندانه خود را به ثمر می‌رسانند، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با این کار نیکو، با نیتی پاک و عملی صالح در راه رضای خدا گام برداشتند.

این مسئول در ادامه صحبت های خود خطاب به خیرین مدرسه ساز مطرح کرد: کار شما سر آغاز راهی است که به خدا ختم می شود؛ آمارها نشان می دهد که در استان همدان دینداری ریشه دارد و مشارکت خیرین مدرسه ساز ریشه دینداری آن‌ها را نشان می دهد.

آزادبخت با بیان این موضوع خاطرنشان کرد: ۳۱ درصد کل مدارس استان از سال ۱۳۷۷ تاکنون با همت و سرمایه گذاری خیرین ساخته‌ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه هماهنگی بین خیرین و آموزش و پرورش بسیار مهم است؛ خیران مدارس را در مناطقی بسازند که نیاز است، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز، علم، آموزش و دانایی را کمک می کنند و این آیین به پاس بزرگداشت نیکوکاران عرصه مدرسه سازی برگزار شد تا این فرهنگ در بین مردم جامعه نهادینه شود.

۱۷۸ پروژه مدرسه سازی در استان همدان فعال است

در ادامه این مراسم، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه: حضور در مدرسه به عنوان دومین پایگاه اجتماعی و تربیتی بعد از خانواده اهمیت به سزایی دارد و همین موضوع اهمیت کار خیرین مدرسه ساز را نمایان می کند، گفت: ساخت مدارس صرفاً هزینه نیست و سرمایه گذاری بلند مدت برای ساخت شخیصت های علمی و انسانی محسوب می شود.

محمدحسین مرادی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموع پروژه‌های مدرسه سازی با زیر بنای ۴۵ هزار متر مربع در استان همدان در دست ساخت است، تعهدات خیرین در سال ۱۳۹۹ را برابر ۴۴ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۱۰۰ درصد این موضوع محقق شد؛ همچنین میزان تعهدات خیرین در سال ۱۴۰۰نیز برابر۶۰ میلیارد تومن است که تاکنون ۸۵ درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ درصد از مدارس استان همدان از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است، ادامه داد: تعداد ۱۷۸ پروژه فعال مدرسه سازی در قالب ۸۴۰ کلاس درس با زیر بنای ۴۵ هزار متر مربع در استان همدان در دست اقدام است که از این تعداد ۷۱ پروژه در قالب ۴۴۱ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز اجرا می‌شود.

مرادی ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت برای بازگشایی مدارس و لزوم تامین تهویه مناسب برای کلاس‌های درس، خیرین مدرسه ساز استان، تجهیز مدارس به تهویه مناسب را تقبل کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تصریح بر اینکه در استان همدان تعداد ۲۳۵ خیر مدرسه ساز و پنج هزار و ۹۳۲ خیر مدرسه‌یار با حساسیت در کار مدرسه سازی مشارکت کردند، به طرح ملی آجر به آجر نیز اشاره کرد و افزود: در طرح ملی آجر به آجر که با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی در کار مدرسه سازی اجرا شده است، ۴۸ هزار ۵۰۰ خیر از استان همدان مشارکت کردند.

مرادی خاطرنشان کرد: در این طرح چهار پویش برگزار شد که حاصل آن ساخت ۲ مدرسه در روستاهای «آق داش» و «ده کبود» بود.

مدرسه سازی زیباترین انتخاب خیرین مدرسه ساز است

در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز مطرح کرد: خیرین مدرسه ساز تفسیر مجسم فاستبقوالخیرات، بسترسازان تعلیم و تربیت و هموار کنندگان فرایند یاد دهی و یادگیری هستند.

محمد پورداود با تاکید بر اینکه خیرین برای آینده خود که سرای جاودان است، زاد و توشه ابدی فراهم می کنند، گفت: مدرسه سازی زیباترین انتخاب خیرین مدرسه ساز و بهترین سرمایه گذاری است که معطوف به هدف و عملی بی بدیل است.

وی با بیان خاطره ای از یکی از خیرین حاضر در جلسه که اخیراً منزل مسکونی خویش به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال را به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اهدا کرده است، مطرح کرد: زمانی که این عزیز سند را به نام آموزش و پرورش زد، با اشک شوق و سبکبال می گفت که “خدایا خودت قبول بفرما وکیل علی الاطلاق این کودکان تویی” و این جلوه زیبایی از اخلاص بود که در وجود خیرین بزرگوار است.

گفتنی است؛ تجلیل از هفت خیر مدرسه ساز استان همدان به نمایندگی از تمامی خیرین استان، مهم ترین بخش این جشنواره بود.

همچنین از بنیاد برکت برای ساخت ۷۹ مدرسه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان طی ۱۰ سال گذشته در استان همدان تقدیر شد.

»محمد علی قمری» بابت اهدای منزل شخصی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت مرکز آموزش کودکان استثنایی و دیر آموز، «سیداحمد حسینی» برای ساخت ۲ باب مدرسه در روستای اکله و رضاباغ، «مصطفی نمازی» برای مشارکت در ساخت ۲ باب مدرسه در روستای بویاقچی و صیدآباد و تکمیل یک باب مدرسه نیز در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان تجلیل شد.

همچنین دراین ادامه جشنواره از «محمد علیزاده» برای مشارکت در ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه بهار، «اشرف چراغ مغان» برای ساخت مدرسه روستای آقداش و «احمد اخوان عطار» برای مشارکت در ساخت مدرسه ۶ کلاسه همدان نیز با اهدا لوح یادبود قدردانی شد.

رونمایی از کتاب زندگینامه «سیداحمد حسینی» یکی از خیرین مدرسه ساز استان همدان از دیگر بخش های این جشنواره بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.