stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 401794
  • 17 آبان 1400 - 23:50
2

طرح روزنامه کلید، اول در کیهان لندن منتشر شد

قلم | qalamna.ir :

یک فعال رسانه‌ای در این باره با انتشار اصل طرح، نوشت: «طرحی که انتشار آن باعث توقیف روزنامه «کلید» شد متعلق به کیهان لندن است. امضا منبع و طراح @AliEshtyagh را حذف و صفحه اول روزنامه منتشر کردند.»

دو روز پس از انتشار تصویر گرافیکی از دست رهبر انقلاب در مطلبی با موضوع «خط فقر» در صفحه اول روزنامه «کلید»، هیات نظارت بر مطبوعات ایران رای به لغو امتیاز این روزنامه داده است. علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، خبر لغو امتیاز روزنامه کلید را تایید کرده است ولی به دلیل آن اشاره نکرده است. روز گذشته، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد گفته بود جلسه هیات نظارت برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره گرافیک منتشر شده در روزنامه کلید تشکیل خواهد شد. روزنامه کلید روز شنبه، ۱۵ آبان در مطلبی با عنوان «میلیون‌ها خانوار ایرانی زیر خط فقر» از یک تصویر گرافیکی استفاده کرده بود که در حال ترسیم خط فقر بود. نیروهای موسوم به انقلابی روز گذشته با انتشار گسترده این تصویر در شبکه‌های اجتماعی، آن را  توهین به رهبری دانسته بودند.

بر اساس ماده ۲۷ قانون مطبوعات ایران، اگر هیات نظارت بر مطبوعات موردی را «اهانت» به رهبر جمهوری اسلامی تشخیص دهد، امتیاز نشریه را لغو می‌کند و مدیر مسئول و نویسنده نیز به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند. بر اساس گزارش سالانه سازمان گزارشگران بدون مرز، جمهوری اسلامی ایران از نظر آزادی خبرنگاری، در میان ۱۸۰ کشور مورد بررسی در قعر جدول و در رتبه ۱۷۴ قرار دارد. در این جدول، پس از ایران تنها ۶ کشور وضعیت بدتری از نظر آزادی خبرنگاری دارند که به ترتیب عبارتند از ویتنام، جیبوتی، چین، ترکمنستان، کره شمالی و اریتره. روزنامه کلید، نخستین روزنامه‌ای است که امتیاز آن در دولت ابراهیم رئیسی لغو می‌شود. او در مناظره‌های انتخاباتی امسال گفت که در دوران حضور او در قوه قضاییه هیچ روزنامه‌ای «بسته نشد» و از این موضوع به عنوان یکی از نقاط قوت کارنامه خود یاد کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.