stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 401336
  • 15 آبان 1400 - 19:23
5
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه:

عامه مردم در کیفیت فرهنگ عمومی نقش دارند

عامه مردم در کیفیت فرهنگ عمومی نقش دارند
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: فرهنگ عمومی مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر است و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌‌‌شود یا تأثیر مشهود می‌پذیرد و عموم جنبه‌‌‌ها و عرصه‌‌‌ها و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌‌‌دهد و عموم مردم نسبت به آنها حساسیت و شناخت دارند.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا از ارومیه، محمد خلیل‌پور در صحن شورای اسلامی اظهار داشت: فرهنگ مفهومی گسترده دارد و رفتارهای اجتماعی و هنجارهای موجود در جوامع بشری، دانش، اعتقادات، هنرها، قوانین، آداب و رسوم، قابلیت‌ها و عادات افراد در این گروه‌ها را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: هر منطقه از هر کشوری می‌تواند فرهنگ متفاوتی با دیگر مناطق آن کشور داشته باشد و فرهنگ با آموزش، از نسلی به نسل بعدی منتقل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: فرهنگ، راه مشترک زندگی، اندیشه و کنش انسان در یک جامعه است و فرهنگ تعیین کننده نحوه تفکر و احساس اعضای جامعه است.

خلیل‌پور ادامه داد: فرهنگ راهنمای اعمال انسان‌ها و معرف جهان بینی‌های آنها در زندگی است و فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالبی است که در میان عموم جامعه رواج دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزش ها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری  فرهنگ عمومی دو بخش دارد، گفت: یک بخش آن ظاهری و بارز مثل شکل لباس و شکل معماری است که تأثیر خاصی بر روی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت‌شناسی، وجدان کاری، مهمان دوستی و احترام به بزرگترهاست. 

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: فرهنگ عمومی حوزه‌‌‌‏ای از نظام فرهنگی جامعه است که پشتوانه آن اجبار قانونی و رسمی نیست، بلکه تداوم آن در گرو اجبار اجتماعی اعمال شده از سوی آحاد جامعه و تشکل ها و سازمان های غیردولتی (غیررسمی) است. برخلاف حوزه فرهنگ رسمی که در نهایت، اجبار فیزیکی از آن حمایت می‌‌‌‏کند، حوزه فرهنگ عمومی عمدتاً بر پذیرش و اقناع استوار است و عدم پایبندی به آن مجازات، به معنای حقوقی کلمه، را در پی ندارد.

خلیل پور اذعان داشت: فرهنگ عمومی مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر است و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌‌‌‏شود یا تأثیر مشهود می‌پذیرد و عموم جنبه‌‌‌‏ها و عرصه‌‌‌‏ها و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌‌‌‏دهد و عموم مردم نسبت به آنها حساسیت و شناخت دارند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار رحیم نوری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.