stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 400758
  • 11 آبان 1400 - 23:05
0

کلاهبرداری میلیاردی در کرمانشاه به بهانه خرید لوازم خانگی ارزان قیمت

کلاهبرداری میلیاردی در کرمانشاه به بهانه خرید لوازم خانگی ارزان قیمت
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار “علی اکبر جاویدان” عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مراجعه چند تن از شهروندان به کلانتری ۱۳ فردوسی کرمانشاه و اعلام شکایت از زن میانسالی به جرم کلاهبرداری، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد زن کلاهبردار توانسته با جلب اعتماد شاکیان و به بهانه اینکه می تواند برای آنها لوازم خانگی ارزان قیمت تهیه کند، اقدام به کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با دریافت این اطلاعات، ماموران کلانتری تحقیقات گسترده خود را آغاز و با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی زن کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار جاویدان افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات به جرم خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

وی در پایان و با بیان اینکه تاکنون ۲۵ نفر از کلاهبردار دستگیر شده شکایت کرده اند، گفت: افرادی که مورد کلاهبرداری و سوء استفاده مالی قرار گرفته اند می توانند با مراجعه به کلانتری ۱۳ فردوسی شکایت خود را ثبت کنند.

آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات و جرائم مربوط به پلاک وسیله نقلیه در کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات و جرائم مربوط به پلاک وسایل نقلیه خبر داد.

 سرهنگ “کیخسرو دستغیب” اظهار داشت: با هدف نهادینه کردن قوانین و مقررات، پیشگیری از تخلفات و جرائم رانندگی و اجرای ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، طرح تشدید برخورد با تخلفات و جرائم مربوط به پلاک وسیله نقلیه از تاریخ ۱۰ آبان ماه لغایت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه شروع شده است.

وی ادامه داد: پلاک وسیله نقلیه معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر داده و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برده و چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک های موتور و شاسی که از طریق کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند، به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

سرهنگ دستغیب در پایان گفت: در این طرح خودروهایی که فاقد پلاک باشند و یا پلاک آن ها مخدوش و به هر نحوی غیر قابل خواندن باشد توقیف و به پارکینگ منتقل و رانندگان آنان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.