stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 400690
  • 11 آبان 1400 - 14:48
1

نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با مسئولین حوزه علمیه خواهران برگزار شد

نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با مسئولین حوزه علمیه خواهران برگزار شد
هرمزگان/قلمنا-رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در یک نشست هم اندیشی با رئیس و مسولین حوزه علمیه خواهران، خواستار تعامل و همکاری تنگاتنگ بین شورای شهر و حوزه علمیه شدند.
قلم | qalamna.ir :

رئیس شورای شهر بندرعباس در این نشست اظهار کرد: حوزه علمیه می تواند در مسائل مختلف، به شورای شهر در برنامه ریزی شهری کمک کند و مسائل فرهنگی یکی از اولویت های اصلی ما است.

فاطمه جراره با بیان اینکه اعضای شورای پنجم، همکاری خوب و تنگاتنگی با حوزه علمیه داشتند،تصریح کرد: تعامل و همکاری بین شورای شهر و حوزه علمیه می تواند بسیاری از مشکلات حوزه شهری را کاهش دهد.

وی گفت: در محلات آسیب پذیر و کم برخوردار شهر بندرعباس، شهرداری فرهنگسراهایی ایجاد کرده که می توان با یک برنامه ریزی مدون و با تعامل با حوزه علمیه از ظرفیت های این حوزه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین جلوگیری از این آسیب ها استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس در ادامه افزود: کمیته ای با حضور یک نماینده از حوزه علمیه در شورای شهر، در راستای تعامل و همکاری با حوزه علمیه تشکیل خواهد شد و امیدوارم شاهد انسجام بهتر در خدمات رسانی به شهروندان باشیم.

فاطمه جراره بیان کرد: میبایست برای هر پروژه، سند و پیوست فرهنگی و اسلامی داشته باشیم و باهمراهی حوزه علمیه و همکاری شهرداری می توانیم بستری را برای کاهش دغدغه های خانواده ها فراهم نمائیم.

دیگر عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: حوزه های علمیه بعنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی می باشند و از پتانسیل های حوزه علمیه می توان در راستای پیشرفت مدیریت شهری استفاده کرد.

عباسی گفت: امیدواریم با همکاری شورای شهر و حوزه علمیه شاهد کاهش مشکلات فرهنگی در سطح شهر باشیم.

عضو شورای شهر بندرعباس و رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: مهمترین پایگاه در فرهنگ، خانواده و خصوصا بانوان هستند.

فریده عامری سیاهویی بیان کرد: شورای شهر بندرعباس برای اجرای هرچه بهتر کارهای فرهنگی و اسلامی در کنار حوزه علمیه خواهران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا حیدری سراجی دیگر عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و تعامل و همکاری بین حوزه علمیه با شورای شهر تفاهمنامه ای بین دو مجموعه صورت گیرد تا گام های مثبتی در زمینه خدمات رسانی به شهروندان برداشته شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس گفت: حوزه های علمیه همیشه و در همه مسائل پای کار خدمت رسانی به مردم می باشد و در هر زمینه ای یار و یاور شهرداری است.

یعقوب دبیری نژاد در این جلسه اظهار کرد: مسئله فرهنگ یکی از دغدغه های جدی اعضای شورای شهر می باشد و همه ما با همراهی و همکاری یکدیگر باید در راستای توسعه فرهنگ و کاهش مشکلات فرهنگی در محلات تلاش کنیم.

 دبیری نژاد گفت: تلاش های حوزه علمیه در همه مسائل مختلف قابل تقدیر و قدردانی است و باید در جهت توسعه و عمران و آبادانی شهر از ظرفیت های حوزه علمیه بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی نیز در این نشست گفت: نظام مقدس اسلامی، مولود حوزه های علمیه است و حوزه از ظرفیت های خوبی برخوردار می باشد.

وی در ادامه افزود: شهرداری و شورای شهر می تواند با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه اتفاقات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی در محلات ایجاد کرده و دغدغه های شهروندان کاهش یابد.

سید محمد رضا موسوی، عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: ارتقاء فرهنگ شهروندی یکی از عوامل اصلی توسعه شهری می باشد و از حوزه علمیه درخواست داریم که در زمینه مسائل و موضوعات حقوق شهروندی یاری گر ما باشند.رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر بندرعباس گفت: نشست‌هایی با حوزه علمیه خواهران برای استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه در راستای مسائل شهری برگزار شود.

اسماعیل رئیسی حسنلنگی دیگر عضو شورای شهر گفت: حوزه علمیه بعنوان یک نهاد تاثیر گذار فرهنگی می تواند نقش موثری در ارتقاء فرهنگ داشته باشد و شورای شهر و حوزه علمیه با تعامل و همکاری یکدیگر به دنبال افزایش خدمات بهینه و مناسب به شهروندان می باشند.

حسن سالاری، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز اظهار کرد: برای به حداقل رساندن دغدغه فرهنگی شهروندان نیازمند همراهی و همکاری حوزه علمیه با شورای شهر هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اگر در مسائل فرهنگی به دنبال خروجی هستیم، می‌بایست هر گونه اقدام در راستای فرهنگ و رفع مشکلات شهر با محوریت سه اصل‌‌؛ خانواده، مساجد و مراکز آموزشی صورت گیرد.

سالاری در ادامه تصریح کرد: با یک برنامه ریزی مدون و اساسی، نشست هایی بین شورای شهر و حوزه علمیه برای خدمات رسانی مثبت و بهینه برگزار شود تا شاهد اتفاقات خوب و نتایج مطلوب و ایده آل باشیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.