stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 400644
  • 11 آبان 1400 - 11:58
2
تحلیل فرهنگی بازی فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس

تیم فوتبال آلومینیوم اراک ظرفیتی از ظرفیت های استان مرکزی است

تیم فوتبال آلومینیوم اراک ظرفیتی از ظرفیت های استان مرکزی است
مرکزی_ قلمنا_ تیم فوتبال آلومینیوم اراک ظرفیتی از ظرفیت های استان مرکزی است که می تواند توان ورزشی استان را به رخ بکشد.
قلم | qalamna.ir :

یادداشت

“پرسپولیس تهران ۰ آلومینیوم اراک ۱ ”

دیروز بر خلاف عرف فوتبال در بر روی پاشنه پرسپولیس پولدار و پر طرفدار و پر ستاره نچرخید .

آلومینیوم اراک ظرفیتی دیگر از استان بی‌نظیر مرکزی را به رخ ورزش ایران کشید ، بازیکنانی بی ادعا ولی سختکوش بر تیمی با چند میلیون طرفدار و بازیکنانی میلیاردی پیروز شد .

ورزش بعنوان ظرفیتی جدید در همه رشته ها که کمتر در این استان دیده شده بود ، امروز همه مسئولین را متقاعد کرد تا با انرژی مضاعفی این پتانسیل را بارور نمایند .

صنعت اول کشور ، کشاورزی غنی، معادن سنگ فراوان و با کیفیت ، صنعت گل ، خشکبار شناخته شده ، ظرفیت گردشگری ویژه ، مناطق حفاظت شده محیط زیستی ، صنایع دستی هنرمندانه ، ارتفاعات برفگیر تا کویر داغ و صدها ویژگی خاص ، این استان را زبانزد خاص و عام در ایران و جهان نموده است ، تقریبا تمام سفرای کشورهای خارجی به یکی از شهرستانهای این استان زرخیز سفر نموده اند که مطالعه سفر نامه و خاطرات آنان ما را از هویتمان مستغنی و سرمست می سازد .
اما چرا با این همه ثروت هنوز استان ما خود را در عرصه های مختلف در سطح پنج استان برتر کشور نمی‌بیند ؟

مسئولین صادراتی از پایتخت و استانهای همجوار که تمامی شئونات استانمان را در اختیار می‌گیرند و بی تفاوتی دانشمندان و فرهیختگان و اهل معرفت و علم و ایثار برای استفاده از ظرفیت‌های بومی از بزرگترین معضلات استان ماست .
استان پر توان ما که هنوز نام اصلی خود را نیافته است و از کلمه بدون تسمیه مرکزی برایش استفاده می‌شود باید از هویت های جغرافیایی و تاریخی خود نام بدست آورد تا همانند استانهایی چون ، نام استان ایلام (  یاد آور تمدن باستانی ایلام  که برای این استان به عنوان بخشی کوچک از سرزمین تمدن باستانی عیلام انتخاب شده) ،

نام استان فارس ،نام استان همدان ،
 استان مازندران ، استان کردستان(به عنوان بخشی از سکونتگاه  باستانی اقوام کرد )
استان گیلان(برگرفته از نام قوم گیلکیان)
 آذربایجان ، استان لرستان(به عنوان بخشی از سکونت گاه اقوام لر) و استان تازه تاسیس البرز ( بر گرفته از نام رشته کوه البرز) در ایران شناخته شود .
شاید روزگاری به مجموعه شهرهای تهران و سمنان و اراک و کرج و قم می شد استان مرکزی ایران را اطلاق نمود ولی چگونه می‌شود به استانی که با همدان و قزوین و لرستان و … در شمال غرب کشور همسایه است پسوند مرکزی را پیوند بزنیم .

استان ما سرزمین خمینی کبیر تاریخ ساز قرن چهاردهم هجرت است ، سرزمین مراجع بزرگ تقلید شیعه و مشاهیر سرشناس ملی و سرزمینی با سابقه چند هزارساله است که دارای هویت های دینی ، مذهبی ، ملی و تاریخی فراوانی می باشد .

شاید موقع آن باشد تا با یک خیز بلند و با استفاده از نیروهای انقلابی و جهادی بومی و تکیه بر خلاقیت و نوآوری جوانان این استان طرحی نو در اندازیم و استان زرخیزمان را در زمره ۵ استان برتر کشور قرار دهیم .
به امید استانی بدون بیکار و فقیر در آینده ای نزدیک .

سیداحمدنبوی
فعال سیاسی

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.