stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 400509
  • 10 آبان 1400 - 13:36
3

امضاء تفاهم نامه توسعه رشته مهارتی فرش شاخه کار و دانش

امضاء تفاهم نامه توسعه رشته مهارتی فرش شاخه کار و دانش
هرمزگان/ قلمنا-تفاهم نامه توسعه رشته مهارتی هنر فرش شاخه کاردانش با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به امضاء رسید.
قلم | qalamna.ir :

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: در استان هرمزگان قریب به ۵ هزار بافنده فرش دستباف  به ویژه در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد ، میناب و بشاگرد مشغول به فعالیت می باشند.

خلیل قاسمی افزود: صنعت فرش در استان رو به فراموشی است و امروزه با وجود ظرفیتها و پتانسیل های موجود در استان باید زمینه رونق صنعت فرش را در استان و بازارهای هدف صادراتی ایجاد نمائیم .

وی از طراحی و نقشه فرش مختص هرمزگان خبر داد و گفت: بافندگان استان با همکاری دانشگاهیان طراحی نقشه فرش مختص  هرمزگان را به مرکز ملی فرش ارائه و بزودی شاهد بافت نقشه بومی در صنعت فرش استان خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: با توجه به توسعه صنعت نفت و گاز و ایجاد صنایع پایین دستی در شرق استان نیاز است آموزش و مهارت لازم نیز در این بخش توسط آموزش و پرورش استان و مراکز عالی دیده شود.

قاسمی بیان داشت: یکی از ظرفیتهایی که می تواند در زمینه اشتغالزایی جوانان استان موثر باشد، توسعه رشته های مهارتی است.

 در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان توسعه رشته های مهارتی در استان هرمزگان را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: دانش آموزان استان هرمزگان که رشته های مهارتی را آموزش می بینند می تواند آینده شغلی خود را تامین کنند.

ایرج بیت اللهی افزود: آموزش و پرورش استان هرمزگان این آمادگی را دارد که با توجه به نیاز صنایع و معادن و دیگر رشته های مورد نیاز، مهارتهای لازم را در آموزش متوسطه پس از ظرفیت و استعدادیابی دانش آموزان و احصاء آنها، آموزش دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به مهارت آموزی دانش آموزان توام با دانش اظهار داشت: هنگامی که مهارت آموزی در فرآیند رسمی آموزشی قرار گرفته باشد، می تواند زمینه ای برای ایجاد انگیزه برای سایرین باشد.

بیت اللهی پایان افزود: دانش آموزانی که رشته های مهارتی را آموزش می بیند، آینده شغلی آنها براساس آموزش و مهارت دیده شده تامین می شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه توسعه رشته مهارتی هنر فرش شاخه کاردانش پس از امضاء بین دستگاه های صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و آموزش و پرورش استان هرمزگان با ۸ ماده رد و بدل شد.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.