stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 400210
  • 09 آبان 1400 - 11:08
1

تیم ملی امید با مهدوی‌کیا چطور از گروهش صعود می‌کند؟

تیم ملی امید با مهدوی‌کیا چطور از گروهش صعود می‌کند؟

تیم ملی امید ایران در صورت پیروزی مقابل تاجیکستان به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا می‌شود و در غیر این صورت باید شانس خود را در جدول تیم‌های دوم جست‌وجو کند.

قلم | qalamna.ir :

تیم ملی فوتبال امید ایران امروز(یک‌شنبه)  ساعت ۱۷:۳۰ آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را برابر تیم ملی تاجیکستان، میزبان گروه B برگزار خواهد کرد که حکم تعیین صدرنشین این گروه را دارد. تا قبل از این دیدار تیم ملی ایران با برتری ۴ بر صفر مقابل نپال و ۲ بر صفر مقابل لبنان و تفاضل گل ۶+ دوم است و تاجیکستان با پیروزی یک بر صفر در برابر لبنان و به لطف پیروزی پرگل ۶ بر صفر مقابل نپال با تفاضل گل ۷+ در رتبه نخست قرار دارد.

با این اوضاع و احوال، نتیجه تساوی برای تاجیکستان به منزله صدرنشینی و صعود مستقیم به مرحله بعد است و مهدی مهدوی‌کیا و شاگردانش برای راهیابی مستقیم به مرحله بعد نیازمند شکست دادن تیم میزبان هستند.

در پایان این دیدار حساس، یکی از این دو تیم به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی خواهند شد و تیم دوم راهی جدول تیم‌های دوم می‌شود که در نهایت چهار تیم از برترین تیم‌های دوم هم مجوز حضور در مرحله بعد این مسابقات را به دست می‌آورند.

در ادامه به بررسی راه‌ها و شرایط صعود تیم ملی به مرحله نهایی مسابقات می‌پردازیم:

پیروزی ایران مقابل تاجیکستان

در صورت برتری تیم ملی امید ایران مقابل تاجیکستان با اختلاف یک گل یا بیش‌تر، شاگردان مهدوی‌کیا ۹ امتیازی می‌شوند و در این صورت به طور مستقیم راهی مرحله نهایی خواهند شد و هیچ حرف و حدیثی وجود نخواهد داشت.

تیم ملی امید با مهدوی‌کیا چطور از گروهش صعود می‌کند؟

مساوی یا شکست ایران برابر تاجیکستان

در صورت مساوی یا شکست تیم ملی، شاگردان مهدوی‌کیا دوم خواهند شد و منتظر اتمام مسابقات و مشخص شدن سرنوشت تیم‌های دوم به منظور راهیابی ۴ تیم برتر به مرحله حذفی خواهند بود که از میان ۱۰ گروه مختلف انتخاب خواهد شد.

اگر چه این مسابقات در ۱۱ گروه برگزار می‌شود اما به علت انصراف برونئی و چین از گروه G و باقی ماندن تنها دو تیم استرالیا و اندونزی، امتیازهای تیم دوم این گروه محاسبه نخواهد شد.

از طرفی به علت انصراف یا حضور نداشتن برخی از تیم‌ها یا محاسبه نشدن نتایج آن‌ها، برخی از گروه‌ها با حضور سه تیم برگزار می‌شود:

در گروه D به دلیل این که کشور ازبکستان میزبان رقابت‌های مرحله نهایی است، نتایج این تیم در جدول گروه D محاسبه نمی‌شود.

در گروه C افغانستان به دلیل مشکلات داخلی در مسابقات شرکت نکرده است.

در گروه K تیم کره شمالی به دلیل نداشتن مجوز دولتش به دلیل مسائل مربوط به بیماری کرونا از حضور در مسابقات انصراف داد.

در نتیجه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هماهنگی شرایطی گروه‌های سه تیمی و چهار تیمی، شرایط خاصی را در گروه‌های چهار تیمی تعیین کرده است. در گروه‌های با حضور ۴ تیم، نتایج تیم‌های دوم فقط در برابر تیم‌های اول و سوم همان گروه محاسبه می‌شود و نتایج آن‌ها مقابل تیم چهارم فاقد ارزش‌گذاری است. برای مثال در صورت دوم شدن تیم ملی، پیروزی ۴ بر صفر ایران مقابل نپال به عنوان تیم آخر گروه اعمال نخواهد شد و فقط به نتایج این تیم برابر لبنان توجه می‌شود. (در حال حاضر نپال در قعر این گروه قرار دارد اما در صورت شکست لبنان در بازی پایانی مقابل این تیم، شرایط عوض می‌شود).

با این پیش فرض، به بررسی شرایط ایران می‌پردازیم:

تیم ملی امید با مهدوی‌کیا چطور از گروهش صعود می‌کند؟

فعلا ایران در جدول تیم‌های دوم به علت برتری مقابل لبنان و کسب سه امتیاز و تفاضل گل ۲+، در رتبه دوم است. در صورتی تساوی و کسب یک امتیاز، ۴ امتیازی خواهد شد و در این صورت شکست خوردن با سه امتیاز در انتظار معادلات گروه‌های دیگر خواهد نشست. در حال حاضر سه تیم سه امتیازی و سه تیم یک امتیازی در جدول تیم‌های دوم هستند که با ایران رقابت می‌کنند.

با توجه به شرایط موجود می‌توان شانسی را در صورت تساوی تیم ملی مقابل تاجیکستان برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های دوم متصور شد اما در صورت شکست کار سخت‌تر خواهد شد.

مسابقات نهایی نیز از ۱۱ تا ۲۹ خرداد سال ۱۴۰۱ (یک تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲) به میزبانی ازبکستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.