stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 399294
  • 03 آبان 1400 - 10:20
3
به همت وحید جلال‌زاده؛

خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی از سر گرفته شد

خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی از سر گرفته شد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از دو روز گذشته مهلت خرید تضمینی سیب صنعتی در استان به اتمام رسیده و تعاون روستایی نیز اقدام به خرید سیب صنعتی از باغداران نمی‌کند، که طی تماس تلفنی با رییس سازمان تعاون روستایی کشور، مقرر شد از امروز بار دیگر خرید تضمینی سیب صنعتی در استان توسط تعاون روستایی و به همان قیمت مصوب قبل از سر گرفته شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، وحیدد جلال‌زاده اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی، تولید، فروش و صادرات سیب است.

وی با بیان اینکه سیب صنعتی بخش قابل توجهی از سیب تولیدی استان را شامل می‌شود، تصریح کرد: کارخانه‌ها از خرید سیب صنعتی به قیمت مصوب خودداری می‌کنند و کشاورزان در ابتدای برداشت سیب، خسارت قابل توجهی را متحمل می‌شوند و این موضوع در سیب صادراتی و سیب تازه خوری نیز مشهود است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال سیب تولیدی بیش از میزان مصرف داخلی است، افزود: امسال محصول سیب نسبت به سال‌های قبل با افزایش تولید مواجه شده است و طبق نظر مسئولان و سازمان جهاد کشاورزی، امسال افزایش تولید سیب را داریم که این موضوع، زنگ هشدار را برای دستگاه‌های مربوطه به صدا درآورده تا از همین روزها به فکر صادرات سیب باشند.

جلال‌زاده با اشاره به اقدامات موثر دولت در بهبود وضعیت موجود، گفت: خرید تضمینی سیب صنعتی در روزهای اول دولت انجام شد و وزارت جهاد کشاورزی دستور داد تعاون روستایی با قیمت یک هزار و ۴۶۰ تومان سیب صنعتی را خریداری کنند در حالی که کارخانه‌ها نصف این قیمت، سیب را از باغداران خرید می‌کردند.

وی با بیان اینکه خرید سیب صنعتی امسال به شیوه کاملا بهداشتی انجام شد، اظهار داشت: به موازات این خرید، تعاون روستایی سیب صنعتی را به قیمت یک هزار و ۱۰۰ تومان به کارخانه‌‌ها به فروش می‌رساند و مابقی مبلغ، یارانه دولت به کشاورزان بود که کارخانه‌ها از این خرید استقبال نکردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: طی دو روز گذشته باخبر شدم که مهلت خرید تضمینی سیب صنعتی در استان به اتمام رسیده و تعاون روستایی نیز اقدام به خرید سیب صنعتی از باغداران نمی‌کند، طی تماس تلفنی با رییس سازمان تعاون روستایی کشور، مقرر شد بار دیگر خرید تضمینی سیب صنعتی در استان توسط تعاون روستایی و به همان قیمت مصوب قبل از سر گرفته شود.

جلال‌زاده با بیان اینکه ریس سازمان تعاون روستایی نیز از وضعیت پیش آمده ابراز تاسف کرد، افزود: طبق نظر رییس سازمان تعاون روستایی کشور، مسئولان استانی نتوانسته‌اند از اعتباری که برای این منظور در اختیار استان گذاشته شده است به خوبی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شناخت فوریت‌ها هنر مردان جهادی است، فوریت اول استان را مدیریت ساماندهی سیب صنعتی عنوان کرد و افزود: این موضوع به استاندار آذربایجان‌غربی نیز اعلام شده است و با توجه به شناختی که از وی دارم، انتظار می‌رود سریعا این مشکل رفع شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: اقدامی که امسال وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی سیب صنعتی انجام داده قدم موثری است و باید در سال‌های آینده منسجم‌تر و منضبط‌تر این کار ادامه داشته باشد.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به راه‌اندازی سامانه خرید تضمینی سیب صنعتی برای سال آینده قول مساعد داده ولی ضرورت دارد از هم اکنون مسئولان به فکر صادرات سیب درختی استان باشند تا در ماه‌های آینده شاهد بروز مشکلات دیگری نشویم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار مریم رسولی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.