stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 399103
  • 01 آبان 1400 - 14:54
0
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرضا خبر داد؛

استفاده ۸۱ درصد واکسن هاری در شهرضا برای گزش حیوانات خانگی

استفاده ۸۱ درصد واکسن هاری در شهرضا برای گزش حیوانات خانگی
اصفهان _ رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرضا گفت: ۸۱ درصد واکسن هاری مورد مصرف در شهرضا برای افرادی است که توسط حیوان خانگی خود گاز گرفته شده‌اند و تنها حدود ۱۹ درصد برای سگ‌های بلا صاحب بوده است.
قلم | qalamna.ir :

فرزانه کمایی با اشاره ‌هایی از بیماری هاری در شهرضا اظهار داشت: بیماری هاری یک بیماری کشنده است که توسط ویروسی که به سیستم عصبی حمله می‌کند ایجاد می‌شود، طبق سند سازمان جهانی بهداشت حذف این بیماری باید تا سال ۲۰۳۰ انجام شود که این امر تا زمانی که واکسیناسیون به طور کامل انجام نشود غیر ممکن است.

وی افزود: متأسفانه هزینه واکسن هاری بسیار گران است و ۴۴ تا ۷۸ دلار را برای هر دُز شامل می‌شود و این در حالی است که هر فرد باید پنج نوبت واکسن دریافت کند اما این خدمات کاملاً برای مردم رایگان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا بیان کرد: ۸۱ درصد از کسانی که واکسن هاری تزریق کردند کسانی بودند که توسط پت یا حیوان خانگی خود گاز گرفته شده‌اند و تنها حدود ۱۹ درصد برای سگ‌های بلا صاحب بوده‌اند.

۲۰۰ میلیون تومان هزینه زنده گیری سگ‌های بلا صاحب

وی با اشاره به اینکه طبق آمار، شهرداری شهرضا برای زنده گیری ۱۷۰ سگ ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است، تصریح کرد: شهرداری موظف به عقیم سازی و زنده‌گیری سگ‌های بلا صاحب است که تاکنون این کار به خوبی انجام شده است؛ در شهرضا حدود ۱۷۰ مورد زنده گیری توسط شهرداری شهرضا، تعداد ۶۰ مورد توسط بخشداری و ۶۰ مورد هم توسط شهرداری منظریه انجام شده است که این عدد مطلوبی برای شهرستان است.

کمایی با اشاره به بررسی و پیگیری شکایت‌های منطقه‌ای و سامانه تلفنی ۱۹۰، بیان کرد: تاکنون ۲۹۱ مورد واکسن هاری تزریق شده است و این نسبت به سال گذشته که کلاً ۳۵۰ مورد بوده است آمار بالایی است.

نمونه گیری سل در مراکز تجمعی نظیر آسایشگاه‌ها و زندان‌ها

وی با اشاره به اینکه ۲۳ مهر ماه روز ملی مبارزه با بیماری سل بود، گفت: نمونه گیری سل در مراکز تجمعی نظیر آسایشگاه‌ها و زندان‌ها انجام می‌شود؛ حدود ۸۰ درصد از سل‌ها، ریوی هستند و ۲۰ درصد مربوط به اندام‌های دیگر است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرضا گفت: قبل از ویروس کرونا کسانی که بیشتر از دو هفته سرفه‌هایشان طول می‌کشید به بیماری سل مشکوک می‌شدیم که از آنها سه روز متوالی نمونه گیری انجام می‌شد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری سل تهویه مناسب، نور کافی، ورزش و تغذیه مناسب مؤثر است اما بیشترین راه انتقال از فردی به فرد دیگر هست چرا که اگر کسی مبتلا باشد می‌تواند به فرد دیگری این بیماری را منتقل کند.

کمایی با اشاره به بیماری‌های قلبی، عنوان کرد: متأسفانه بیماری‌های قلبی و عروقی بالاترین رتبه مرگ را در سال ۱۳۹۹ داشته است و بعضی از بیماری‌ها مانند دیابت، چاقی، کم تحرکی و تغذیه نامناسب باعث تشدید این روند می‌شود اما با تغذیه سالم و ورزش مداوم می‌توان این روند را کند و کاهش داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.