stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 399100
  • 01 آبان 1400 - 18:15
1

هواشناسی مازندران برای فعالیت‌های دریایی هشدار قرمز داد

هواشناسی مازندران برای فعالیت‌های دریایی هشدار قرمز داد
قلم | qalamna.ir :

هواشناسی مازندران در این هشدار که ظهر امروز شنبه اول آبان منتشر شد ، اعلام کرد که سامانه پرفشار سطح زمین از اواخر روز دوشنبه فعال می شود و تا ظهر پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت .

بر اساس این پیش بینی ، طی این مدت سرعت وزش باد تا ۲۵ متر بر ثانیه معادل ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که نتیجه آن شکل گیری امواج تا ارتفاع پنج متر خواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که طی مدت استقرار ساماه پرفشار سطح زمین و طوفانی شدن دریای خزر ، احتمال خسارت به س ازه های دریایی و ساحلی و اسکله ها ، غرق شدن شناورهای سبک و سنگین وجود دارد و توصیه کرد که تمامی فعالیت های دریایی در این مدت ممنوع و تمهیدات  لازم برای محافظت از سازه ها و شناورها اندیشیده شود.

هشدار سطح قرمز برای فعالیت دریایی در خزر در حالی منتشر شده است که دستکم چهار هزار و ۲۰۰ صیاد عضو ۵۴ شرکت پره از نیمه دوم مهر ماه صید ماهیان استخوانی را با پهن کردن تورهایشان در آب های ساحلی دریای مازندران آغاز کرده اند.

فعالیت عادی دریایی در خزر تنها در زمانی که ارتفاع امواج کمتر از یک متر باشد ، امکان پذیر است. در صورت شکل گیری امواج بیشتر از یک متر و حداکثر تا ۲ متر هرگونه  فعالیت دریایی با مخاطره همراه می شود و باید با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه همراه باشد. شکل گیری امواج بیشتر از ۲ متر هم فعالیت های دریایی را در خزر با خطر جانی و خسارت به تجهیزات همراه می کند و  به همین دلیل هم هشدار سطح قرمز از سوی هواشناسی صادر می شود.

هوای مازندران باز هم سرد می‌شود

در همین حال هواشناسی مازندران با انتشار جدول هفتگی و پنج روزه خود پیش‌بینی کرده است که با ورود سامانه جدید بارشی، دمای هوا در مناطق مختلف این استان از روز دوشنبه تا پایان روز پنجشنبه به طور میانگین بین سه تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

بیشترین میزان کاهش دما در این مدت مربوط به مناطق کوهستانی با ۱۰ درجه سانتی گراد است. هوای شهر ساری مرکز مازندران هم ۶ درجه کاهش می یابد و از ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در گرم ترین زمان روز دوشنبه سوم آبان به ۱۸ درجه در روز پنجشنبه کاهش خواهد یافت. دمای شبانه هوای ساری هم به ۱۰ درجه بالای صفر در سردترین زمان شب کاهش می یابد.

هواشناسی مازندران وضعیت هوای امروز شنبه و فردا یکشنبه استان را صاف تا نیمه ابری اعلام و پیش‌بینی کرد که از اواخر روز یکشنبه شرایط برای بارش‌های پراکنده به طور موقت در ارتفاعات استان فراهم شود.

شهروندان مازندرانی روز دوشنبه به طور موقت شاهد جو پایدار خواهند بود که با افزایش دما همراه می شود ، اما از اوخر وقت روز دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی، بارش پراکنده باران و وزش باد ابتدا از نواحی غربی آغاز می‌شود و سپس به مناطق مرکزی و شرقی گسترش می‌یابد.

شرایط جوی استان از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری نیز ابری همراه با بارندگی، کاهش دما و وزش باد و در مناطق سردسیر کوهستانی مه آلود با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی شده است. سامانه ناپایدار از اواخر وقت پنجشنبه به تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.