stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 399057
  • 01 آبان 1400 - 15:35
3

آبادان تشنه داشتن مدیران جهادی است

آبادان تشنه داشتن مدیران جهادی است
خوزستان - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه بودجه‌های زیادی به این شهرستان اختصاص داده شده اما باز هم زیرساخت‌های شهری دچار مشکل است، گفت: امروز آبادان تشنه داشتن مدیران جهادی است.
قلم | qalamna.ir :

سید زین‌العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان امروز در آیین معارفه شهردار جدید آبادان بیان کرد: آبادان پس از پایان جنگ تحمیلی به لحاظ زیرساخت و به ویژه در بخش خدمات شهری مشکلات زیادی دارد که باعث نارضایتی شهروندان شده است.

وی خواستار توزیع عادلانه خدمات شهری در آبادان شد و افزود:با توسعه شهرآبادان متاسفانه خدمات شهری در مناطق حاشیه شهر فراموش شده و شهردار جدید باید این خدمات را در مناطق مختلف شهر به مردم ارایه دهد.

وی با اشاره به مشکل دفع آبهای سطحی در آبادان گفت: اگر شهرداران پیشین سالانه ۱۰ کیلومتر کانال دفع آب‌های سطحی در این شهر ایجاد کرده بودند امروز با بارندگی شاهد ورود آب به منازل شهروندان نبودیم.

فرماندار آبادان با انتقاد از ساخت و سازهای بدون ضابطه در محدوده‌ شهر آبادان ادامه داد: شهرداری آبادان در خدمات اولیه از جمله زباله گیری، نخاله برداری و حتی مسوولیت اجتماعی ناتوان بوده است

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب ورودی و خروجی شهر آبادان گفت: منطقه سلیچ به عنوان پیشانی و ورودی شهر وضعیت نامناسبی دارد، و هر فردی با ورود به آبادان متوجه فرسودگی این شهر می‌شود و شهرداری باید مسوولیت ساماندهی آن را به عهده بگیرد.

فرماندار ویژه آبادان خواستار احداث کشتارگاه نوین در این شهر شد و بیان کرد: آبادان از داشتن یک کشتارگاه محروم است، و گوشت مصرفی آبادان از خرمشهر تامین می‌شود؛ کشتارگاه آبادان که یکی از واحدهای پیش پا افتاده برای شهرداری است متاسفانه در این روزها تعطیل است.

موسوی اتحاد و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر آبادان را خواستار شد و افزود: شورای شهر و شهرداری باید اختلافات را کنار گذاشته و به انتخاب خود احترام بگذارند و به رفتارهایی که همه چیز ما به ویژه مدیریت شهری ما را زیر سوال می‌برد، پایان دهند.

امام جمعه آبادان نیز در این نشست گفت: مسوولیت امانتی است که مسوولان باید مسوولیت پذیر و امانت داری خوبی باشند؛ اگر امانت دار خوبی باشیم نتیجه آن رشد و شکوفایی شهر خواهد بود.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: اگر کسی مسوولیت پذیر نیست مسوولیت بر عهده نگیرد زیرا ضرر آن متوجه مردم و شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در آبادان وجود دارد که برای ساماندهی شرایط نامناسب شهر باید از آنها استفاده کرد و شهردار باید با اخلاص و عمل به فکر خدمات رسانی به شهر باشد. آبادان از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است در حالی که سایر شهرها پیشرفت کرده‌اند.

یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وضعیت خدمات شهری و زیباسازی شهری در آبادان در شان مردم نیست.

جلیل مختار توسعه فضای سبز، عمران شهری، توجه به مناطق بافت فرسوده، ساخت و ساز و فروش تراکم شهری براساس ضوابط و مقرارات را از وظایف شهرداری دانست و افزود:تصفیه خانه جامع فاضلاب آبادان تا چند ماه آینده وارد مدار خواهد شد و شهرداری باید برای استفاده از آب آن برای توسعه فضای سبز برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به مشکل درآمدزایی در شهرداری آبادان ادامه داد: با پیگیری انجام شده عوارض ۳۵درصد آلایندگی آبادان در بودجه امسال به جای محیط زیست به شهرداری پرداخت خواهد شد و این مهم در افزایش درآمد شهرداری نقش مهمی خواهد داشت.

مختار گفت: شهرداری آبادان جزو شهرداری‌های خاص در کشور است که دارای ردیف عمران شهری است و باید از این ظرفیت برای توسعه شهری استفاده کرد.

دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حلقه مفقوده شهر آبادان مدیر جهادی و انقلابی است و مشکلات شهری در آبادان فقط با اتحاد و همدلی رفع خواهند شد.

سید مجتبی محفوظی ادامه داد: شهردار باید در کنار توسعه عمرانی به توسعه فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا این شهر به لحاظ فرهنگی نیاز به توسعه دارد.

وی افزود: ۷۰ درصد عامل عقب ماندگی کنونی آبادان مربوط به مدیریت ضعیف شهری است که انتظار می‌رود با ورود شهردار جدید این مشکل برطرف شود.

وی با انتقاد از کیفیت اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در آبادان بیان کرد: متاسفانه برخی پروژه‌ها در سطح شهر به لحاظ کیفی دچار مشکل است و شاهد هدر رفت بیت المال هستیم، امیدواریم پروژه‌های شهری به پیمانکاران قدر مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپرده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همدلی را راز موفقیت اعضای شورای اسلامی شهر بیان کرد و گفت: اعضای شورای شهر و سه نماینده مردم آبادان در مجلس حامی شهردار خواهند بود و با دور بودن از اختلافات سیاسی برای این شهر قدم برخواهند داشت.

در این آیین حسین حمیدپور که ۱۴ شهریور امسال از سوی اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار انتخاب شده بود معرفی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.