stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 399012
  • 01 آبان 1400 - 12:07
1

اظهارات پدرسن درباره نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه

اظهارات پدرسن درباره نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه را ناامیدکننده خواند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو به پایان رسید.

گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو نتایج این مذاکرات را ناامیدکننده دانست و گفت که نتوانستند آنچه می‌خواستند را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: قرار بود روز جمعه بر اصول مذاکره شده تمرکز کنیم و برای دستیابی به توافق موقت یا اتفاق نظر بر سر برخی موضوعات تلاش کنیم. ممکن بود در مورد چگونگی دستیابی به اجماع رایزنی‌ها خبری داشته باشیم؛ اما درک مناسبی برای پیشبرد این روند را نداشتیم. طرفی که تصمیم گرفت متن جدیدی ارائه کند، هیئت دولت اسد بود.

پدرسن تصریح کرد: دو رهبر مشترک در خصوص اصول مربوط به تمامیت ارضی و حاکمیت موافقت کردند. روز سه‌شنبه تصمیم بر این شد هیئت مخالفان یک پیش‌نویس قانون اساسی درباره امنیت و اطلاعات ارائه کند. روز سوم نیز مقرر شد پیش‌نویس مربوط به حاکمیت قانون توسط هیئت سوم ارائه شود. روز چهارم، تصمیم گرفته شد هیئت دولت درباره تروریسم و افراطگرایی متنی ارائه کند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین متذکر شد که تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه هنوز مشخص نشده است.

لاورنتیف:‌ حمله دمشق تاثیر منفی بر مذاکرات کمیته قانون اساسی گذاشت

از طرفی الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه گفت، حمله تروریستی در دمشق باعث نگرانی طرف‌های بررسی کننده کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو شد؛ اما موانع برداشته شد.

او خاطرنشان کرد: نگرانی‌های خاصی روز چهارشنبه احتمالا به دلیل حمله تروریستی در دمشق به وجود آمد. لذا طرف‌ها روز چهارشنبه به زبان اتهامات متقابل بازگشتند؛ اما با وجود آن به لطف اقدام پدرسن و دفترش این رویکرد منفی مهار شد و کمیته قانون اساسی روز پنج‌شنبه به روند سازنده خود بازگشت.

لاورنتیف تاکید کرد: مواضع طرف‌های کمیته قانون اساسی در بسیاری از مسائل متناقض است.

فرستاده ویژه روسیه به سوریه اعلام کرد، پدرسن پیشنهاد داد دیدار جدیدی در ژنو در ۲۲ نوامبر یا در دسامبر برگزار شود که دمشق هنوز تصمیمی درا این باره نگرفته است.

او افزود: طرف‌های حاضر در ژنو آمادگی خود را برای برگزاری دو جلسه هفتم و هشتم در ماه‌های نوامبر و دسامبر اعلام کردند؛ اما هنوز توافقی بر موعد مشخص این نشست‌ها حاصل نشده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.