stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 398980
  • 01 آبان 1400 - 8:03
2
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان:

جذب اعتبارات جهت مرمت و بازسازی ۳۰ رشته از قنوات شهرستان همدان

جذب اعتبارات جهت مرمت و بازسازی ۳۰ رشته از قنوات شهرستان همدان
همدان- قلمنا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از پیگیری برای جذب اعتبارات جهت مرمت و بازسازی ۳۰ رشته از قنوات شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

احمد قدیمی گرجایی در گفتگو با خبرنگار قلم از همدان با بیان اینکه رعایت الگوی کشت به عنوان مهم ترین برنامه جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری در دستور کار قرار دارد، اعلام نمود: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و با توجه به کاهش بارندگی ها و در راستای رعایت الگوی کشت، برنامه هایی به صورت جدی در مجموعه جهاد کشاورزی برنامه ریزی و در دست اقدام است.

وی در تشریح این برنام ها با بیان اینکه تاکنون سطحی معادل ۱۹ هزار و ۱۶۹ هکتار از دراضی زراعی و باغی شهرستان به سیستم های نوین آبیاری و کم فشار تجهیز شده اند، اظهار کرد: در همین راستا در سالجاری ۵۷۰ هکتار نیز برنامه ریزی شده است
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان این موضوع ادامه داد: تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر مانند سیر، کلزا، گلرنگ، زعفران و غیره از دیگر اقدامات در این مسیر بوده است.

قدیمی گرجائی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سیر در شهرستان ۱۳۰۰ هکتار، کلزا ۲۷۵ هکتار و گلرنگ ۱۹۰ هکتار است که با اجرای طرح فوق اعداد مذکور افزایش خواهد یافت، کشاورزان را به کشت محصولات مقاوم به کم آبی و دارای تحمل به شرایط خشکسالی تشویق نمود.

وی با بیان اینکه طی جلسه ای مقرر شد با همکاری امور آب و اداره برق شهرستان از کشت مجدد محصولات کشاورزی جلوگیری شود، اظهار کرد: در این مسیر، همراهی و همکاری با امور آب در نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های آب کشاورزی را شاهد هستیم.

این مسئول در پایان از پیگیری برای جذب اعتبارات جهت مرمت و بازسازی ۳۰ رشته از قنوات شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.