stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 398956
  • 30 مهر 1400 - 23:40
0

برخورد اسرائیل و ایران اجتناب‌ناپذیر است؟

برخورد اسرائیل و ایران اجتناب‌ناپذیر است؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: به گفته وزیر دارایی اسرائیل “هیچگونه توافق دیپلماتیک برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند”. آویگدور لیبرمنمقابله نظامی اسرائیل با جمهوری اسلامی را برای جلوگیری از گسترش برنامه هسته‌ای ایران اجتناب‌ناپذیر دانست.
رهبر حزب  اسرائیل خانه ما گفت: برخورد نظامی  تنها راه برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به توانمندی‌های هسته‌ای است”.لیبرمن در گفت‌وگو با سایت خبری اسرائیلی “والا نیوز” تصریح کرد: «مقابله نظامی با ایران فقط موضوع زمان است و زمان زیادی نیز باقی نمانده است.»لیبرمن یکی از بانفوذترین سیاستمداران اسرائیل است و پیشتر نیز وزیر دفاع این کشور بوده است.هم‌زمان با اظهارات این مقام اسرائیلی تلاش‌های دیپلماتیک نیز برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام ادامه دارد.
رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران  با نمایندگان سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان در پاریس دیدار کرد تا بر سر چگونگی ادامه مذاکرات برجام رایزنی کند.این در حالی است که ایران هفته‌هاست، می‌گوید به مذاکرات بازمی‌گردد، اما هنوز تاریخی برای از سرگیری این گفت‌وگوها اعلام نشده است. لیبرمن در بحبوحه این تلاش‌ها برای از سرگیری این مذاکرات تاکید کرد که “هیچ فرآیند دیپلماتیک یا هیچ توافقی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد”.
وزیر دارایی اسرائیل خاطرنشان کرد: «ایران به کره شمالی نگاه می‌کند که علیرغم گام‌های دیپلماتیکی که برداشته شده توانسته است برنامه اتمی خود را گسترش دهد.»
به گفته این مقام اسرائیلی ایران “مشکلی” برای جامعه بین‌المللی است اما  برای اسرائیل “مشکلی بزرگ‌تر است زیرا این کشور اعلام کرده‌ که سیاستش نابودی اسرائیل است و قصد آنها جدی است”.
کانال ۱۲ اسرائیل چند روز پیش از اختصاص بودجه نظامی یک و نیم میلیارد دلاری برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد.
این کانال خبری در گزارش خود آورده است اختصاص این بودجه برای تهیه هواپیماهای مختلف، پهپادهای مخصوص گردآوری اطلاعات و جنگ‌افزارهای مورد نیاز برای انجام حمله‌‌های اسرائیل پیش‌بینی شده است.آویگدور لیبرمن در ادامه مصاحبه خود با سایت خبری اسرائلی والانیوز از اختصاص این بودجه به ارتش دفاع کرد و گفت، “این پول برای تقویت توان نظامی اسرائیل و خرید سیستم‌های نظامی پیشرفته ضروری است”.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.