stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 398905
  • 30 مهر 1400 - 12:36
1

کمبود تراشه به تولید رنو ضرر زد

کمبود تراشه به تولید رنو ضرر زد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شرکت رنو به دلیل کمبود جهانی تراشه، امسال بیش از میزانی که پیش بینی کرده بود در تولید خودرو ضرر خواهد کرد. این خودروساز فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل کمبود قطعات، در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی کمتری تولید خواهد کرد. رنو در ژوئیه پیش بینی کرده بود تولید امسال این شرکت به دلیل کمبود قطعات ۲۰۰ هزار دستگاه کمتر خواهد شد.
 

با وجود اختلالات پیش آمده این خودروساز همچنان هدف حاشیه سود برای کل سال را تغییر نداده و عملکرد مالی مثبتی را پیش بینی می‌کند. فروش سه ماهه سوم رنو ۱۳ درصد کاهش یافت و به ۹ میلیارد یورو (۱۰.۵ میلیارد دلار) رسید.

کمبود نیمه رساناهای ضروری برای تولید خودروهای جدید به خودروسازان در سراسر جهان آسیب زده و باعث تعطیلی کارخانه‌ها و به تاخیر افتادن عرضه مدلهای جدید شده است. فروش خودرو در اروپا حتی کمتر از فروش سال ۲۰۲۰ خواهد بود که محدودیت‌های کرونایی مانع تحویل خودروها شده بود.

لوکا دی مئو، مدیرعامل رنو در ژوئیه ابراز خوش بینی کرده بود که از شدت بحران کمبود تراشه در نیمه دوم سال کاسته خواهد شد. اما رنو روز جمعه اعلام کرد تولید حدود ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو در سه ماهه سوم از دست رفته و هدف تولید سه ماهه چهارم کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار رنو نشان می‌دهد فروش جهانی این شرکت در ۹ ماه نخست امسال ۲.۶ درصد رشد کرد و به حدود دو میلیون دستگاه رسید. فروش خودروی برقی Zoe در این مدت به حدود ۴۷ هزار دستگاه در مقایسه با ۶۴ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.